Kolika je moć sugestije?

Prelistavamo predratne listove Vreme i Pravda - 20. februar 1939. godine

Ostavite komentar


  1. Sugestivnost i podložnost sugestiji-sugestibilnost su tesno vezani. Jedna od vodećih reklamnih agencija je anketirala obrazovane građane s molbom da iznesu mišljenje o jednom nacrtu zakona. Polovinu anketiranih su pitali: 1. Da li smatrate da bi važeći zakon trebalo tako promeniti da…..? (protiv promene se izjasnilo 60% ljudi) 2. Drugoj polovini su samo drugačije formulisali pitanje i to kao: Da li biste više voleli da……? 70% iz te grupe je podržalo izmenu zakona. Razlika je bila samo u tome što je iz ove druge formulacije uklonjen izraz promeniti, ljudi su često neskloni promeni, na prvu loptu.
    Kao primer suptilne sugestivnosti može da posluži i jedna izjava pok.velikog italijanskog novinara (Enzo Biagi) koji je rekao da može lako da manipuliše ljudima i usmerava ih na zadate zaključke samo prostim rasporedom vesti u novinama. Objavim npr.vest, govorio je Biagi, na prvoj strani novina da će cena benzina, komunalija i mesa biti povećana 20%. A na istoj strani novina objavim drugu vest-nalaz istraživanja koje je konstatovalo da pad životnog standarda i rast cena dovode do povećanog stresa kod celokupnog stanovništva, veće stope samoubistava i porasta impotencije kod muškaraca. Zaključak se nameće, kaže Biagi, treba rušiti vladu koja nam sve to priređuje.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ognjen Radonjić, profesor

Iz Danasa u bolje sutra.