Mobilni telefon poseduje 95 odsto domaćinstava, 98,5 odsto televizor dok računar poseduje 77 odsto domaćinstava, a internet priključak imaju sva preduzeća u Srbiji, pokazali su rezultati danas objavljenog redovnog godišnjeg istraživanje Republičkog zavoda za statistiku.
Istraživanje, koje je sprovedeno na uzorku od 2.800 domaćinstava i isto toliko pojedinaca pokazalo je da računar poseduje 0,3 odsto više domaćinstava nego 2021 .godine, odnosno 2,7 odsto više nego 2020. godine, objavio je Zavod.
Zastupljenost računara u domaćinstvima varira u zavisnosti od teritorijalne celine, pa u Beogradu iznosi 93,7 odsto, u Vojvodini 73,5 odsto, u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji 70,8 odsto i u Južnoj i Istočnoj Srbiji 69,9 odsto, stoji u izveštaju Upotreba informaciono – komunikacionih tehnologija u Srbiji za 2022. godinu.
Internet priključak poseduje 83,2 odsto domaćinstava, a u poslednja tri meseca, 75,9 odsto lica koristilo je računar.
U poslednja tri meseca 47,8 odsto korisnika interneta obavilo je kupovinu ili poručivanje, a najčešće odeću i sportske proizvode, čiji je udeo u onlajn kupovini i naručivanju 71,5 odsto.
Internet je u poslednja tri meseca koristilo 83,5 odsto lica, a 92 odsto ispitanika reklo je da internet koristi više puta u toku dana.
„Preko 81 odsto internet populacije ima nalog na društvenim mrežama, kao što su Fejsbuk ili Tviter, a
‘pametne uređaje’ poput sata, fitnes narukvice, naočara ili slušalica i ostalih dodataka, koristi 15,8 odsto pojedinaca, koji su koristili internet u poslednja tri meseca“, naveo je Zavod.
Dodali su da je gotovo trećina ili 30,2 odsto internet populacije koristila internet kako bi odštampala zvanične obrasce sa veb stranice ili aplikacije javne administracije.
Istraživanje koje je sprovođeno od 15. do 31. marta na uzorku od 1.716 preduzeća pokazalo je da 100 odsto preduzeća ima internet priključak, kao i da poseduju širokopojasnu internet konekciju.
Veb-sajt poseduje 84,9 odsto preduzeća, što čini povećanje od 0,4 odsto u odnosu na 2021. i povećanje od 0,5 odsto u odnosu na 2020. godinu.
Istraživanje je pokazalo i da 96,7 odsto velikih preduzeća poseduje veb-sajt, 91,5 odsto srednjih preduzeća, kao i 82,7 odsto malih preduzeća.
Tokom 2021. godine 28 odsto preduzeća u Srbiji prodavalo je proizvode i usluge putem interneta, a 69,3 odsto preduzeća ostvarilo je manje od 25 odsto ukupnog prometa na osnovu prodaje putem interneta.
Takođe, 24,7 odsto ili manje od četvrtine svih preduzeća u Srbiji zapošljava IКT stručnjake.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.