Koliko novinarskih kodeksa Srbija ima? 1Foto: FoNet/Kostadin Kamenov

Radna verzija nacrta Medijske strategije je veoma dobra, ali forsira interese samo jedne medijske grupacije, jer ne dopušta da država ostane u vlasništvu pojedinih medija.

Takođe, ne predlaže mere za opstanak regionalnih i lokalnih medija, te favorizuje medije nevladinog sektora, mogao bi da glasi jedan od „zaključaka“ sa današnje javne rasprave u Nišu, koja je, uprkos tvrdnjama članova Radne grupe za izradu Medijske strategije da su „postigli apsolutno jedinstvo oko ciljeva“, pokazala da i dalje postoji ozbiljna polarizacija između provladinih, sa jedne, i takozvanih nezavisnih novinarskih udruženja i medija, sa druge strane.

Članovi Radne grupe Tanja Maksić (Ascijacija onlajn medija) i Zoran Sekulić (Asocijacija medija) izrazili su neslaganje sa aneksima Medijske strategije koje su predložili pojedini članovi grupe da država na direktan ili indirektan način ostane u vlasništvu Tanjuga, Politike i Večernjih novosti, kao i sa izdvojenim mišljenjem da treba formirati regionalne javne servise.

Sekulić se oštro usprotivio predlogu koji je iznela predsednica UO Društva novinara Niša Danijela Ivanković, inače urednica niške TV Zone, čiji je vlasnik sin direktora BIA Bratislava Gašića, da se u Srbiji formira više samoregulatornih tela, pošto, kako je navela, postojeći Savet za štampu ne „pokriva“ elektronske medije.

On je kazao da se zalaže za medijski pluralizam, ali da je novinarski kodeks samo jedan, i da se on ne može različito tumačiti od strane različitih samoregulatornih tela. Odbacio je primedbe Zorana Veličkovića, predsednika PROUNS-a i vlasnika pet lokalnih medija, da Savet za štampu favorizuje pojedine medije, apelujući da se nadležnost i dometi Saveta prošire.

Na javnoj raspravi se samo Dragana Čabarkapa, članica Radne grupe i predsednica Sindikata novinara Srbije, jasno založila za formiranje regionalnih javnih servisa, predlažući da se od dva odsto budžetskih sredstava koje bi gradovi i opštine trebalo da opredele za medije po jedan odsto izdvoji za njihov rad. Uprkos tome što je osnivanje regionalnih javnih servisa u Nišu intenzivno zagovarano kroz peticiju koju je pre nekoliko godina potpisalo više od 30.000 građana Niša, različite akcije građanskih udruženja, kao i na aktuelnim niškim protestima „1 od 5 miliona“, gde to jedan od zahteva, niko od „niških“ učesnika rasprave nije izneo takav predlog.

Kad u emisiji nosite „nezgodnu“ majicu

Direktorka novosadske Televizije K9 Maja Pavlović kazala je da ova televizija nakon emisije u kojoj je jedan od učesnika otkopčao košulju ispod koje se videla majica sa „neprikladnom porukom“ Aleksandru Vučiću ima oko tri puta manje prihoda, pet puta manje budžetskih sredstava na lokalnom konkursu, kao i višestruko manje prihoda od reklama javnih preduzeća i privrede. Kablovski distributer je prestao emitovanje njenog programa, inspekcije su devet puta „dolazile“ u kontroler, a ona i drugi zaposleni trpe pritiske i pretnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari