Priču o komercijalnom aerodromu na Čeneju Novosađani su mogli mnogo puta do sada da čuju, ali travnatu pistu još uvek koriste entuzijasti i ljubitelji avijacije.
Kako je pokazala anketa koju je sproveo 021.rs tokom protekle nedelje, građani su prilično „zagrejani“ za komercijalni aerodrom. U anketi je učestvovalo više od 5.000 građana, a najviše njih (1.689) reklo je da bi volelo da na Čeneju postoji komercijalni aerodrom. Druga najveća želja bila je vraćanje tramvajskog prevoza u najveći grad Vojvodine.
Pre šest godina je urađen arhitektonski projekat po kojem je do 2015. godine trebalo da bude izgrađen komercijalni aerodrom. To se nije dogodilo, a u Aeroklubu „Novi Sad“ su tada naveli da postoje biznismeni koji su zainteresovani da ulože u izgradnju. U 2018. godini Aeroklub „Novi Sad“, sa novim rukovodstvom, uspeo je da se izvuče iz krize, te da počne sa oživljavanjem svojih sekcija. Između ostalog, kako kažu, započeli su i prve korake ka tome da aerodrom na Čeneju postane komercijalan, te da uskoro tu slete poslovni avioni.
Pistu od 1.600 metara i zemljište u vlasništvu AP Vojvodine od 1956. koristi Aeroklub, jedan od najstarijih u Srbiji. U ovom klubu poručuju da su se njihovi prethodnici bavili izgradnjom piste od 2,5 kilometara što je bilo nerealno i nepotrebno, jer veliki avioni već sleću u Beogradu.
Predsednik Aerokluba „Novi Sad“ Dragoljub Samardžić kaže da je građanima Vojvodine i Novog Sada aerodrom potreban, te da to „ne predstavlja ničiji hir ili modu“.
„Ukoliko Novosađani traže aerodrom onda sigurno da bi trebalo da ga i dobiju. Ipak, moramo da budemo realni i da napravimo ono što nam je potrebno i ono što je moguće. Mi želimo da napravimo aerodrom koji će biti regionalnog značaja. To znači da putnici iz Vojvodine i Novog Sada ne moraju više da idu u Beograd da bi stigli do Istanbula, Soluna, Zagreba, Dubrovnika ili Banjaluke. Ako može Niš da posluje odlično, onda bi i Novi Sad, sa povoljnim cenama, mogao da ostvari dobar rezultat. U tom smislu, aerodrom jeste potreban građanima, ali moramo da se bavimo realnim temama, šta stvarno možemo da učinimo i kada. Aerodrom ne može da nikne već sutra, ali u nekoliko narednih godina je to potpuno realno očekivati. Naravno, tu je potrebna i pomoć države, eventualno stranih investitora, ali time bi trebalo da se bavi Vlada“, tvrdi Samardžić.
Međutim, ne smatraju svi da najavljivani komercijalni aerodrom u Novom Sadu može da zaživi ili da ostvari rezultate. Urednik vazduhoplovnog portala Srbije Tango-six Petar Vojinović navodi za 021.rs da svaka lokalna zajednica, pa tako i Novi Sad, zaslužuje svoj komercijalni aerodrom, ali ističe da je realnost protiv toga.
„Novi Sad je, po mom mišljenju, prilike za komercijalni aerodrom već izgubio. Iz biznis ugla, to je nemoguće uraditi u sledećih nekoliko decenija. Novi Sad je već izgubio od Zrenjanina, koji ima bolji i funkcionalniji mali aerodrom, a takođe želi da se razvija na razumne nivoe kao što su letovi sa malim avionima“, smatra naš sagovornik.
Ukoliko bi se planirao veći aerodrom, onda bi tehnički problem bio taj što se Novi Sad nalazi u blizini Beograda. Po rečima Vojinovića, takvo nešto bi bilo apsolutno nemoguće, jer bi Aerodrom „Nikola Tesla“ „uzeo sve što ikada može da sleti u Novi Sad“.
U međuvremenu, dok se čeka komercijalni aerodrom u Novom Sadu, ono što je sasvim izvesno jeste da entuzijasti i dalje održavaju avione u letu. Nad Novim Sadom će se od 13. do 15. aprila održati Evropski kup u paraglajdingu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.