Do šestog marta na javnom uvidu je Generalni plan Šapca do 2020. godine. Javno urbanističko preduzeće Plan uradilo je sveobuhvatnu studiju o urbanističkom planu i razvoju grada, a posebna pažnja bila je usmerena na tzv. uska grla i probleme koji tište žitelje Šapca. Prilikom planiranja uzeto je u obzir da ima 20.

Do šestog marta na javnom uvidu je Generalni plan Šapca do 2020. godine. Javno urbanističko preduzeće Plan uradilo je sveobuhvatnu studiju o urbanističkom planu i razvoju grada, a posebna pažnja bila je usmerena na tzv. uska grla i probleme koji tište žitelje Šapca. Prilikom planiranja uzeto je u obzir da ima 20.000 nezaposlenih od čega više od pola čine žene kao i viškovi radne snage iz poljoprivrede, tako da ovoj privrednoj grani nije dat prioritet kao nekih ranijih decenija.
Šabac raspolaže sa 500 hektara zemljišta u severozapadnoj industrijskoj zoni i već postoji interesovanje za izgradnju postrojenja. Predviđena je u bliskoj budućnosti izgradnja zapadne transverzale Šabac – Majur koja treba da primi sav regionalni saobraćaj koji sada ide gradskim ulicama. Takođe je planiran koridor za autoput od Rume do Šapca s novim mostom, a stari železnički most posle rekonstrukcije dobiće i dve kolovozne trake za putnički saobraćaj. Najveća promena je izlazak grada na obalu Save, i to tamo gde je krajem XIX i početkom XX veka bilo pristanište i carinarnica. U toku je postupak pribavljanja zemljišta gde je bila vojna kasarna, i tu je planirana zona visoke gradnje. S obzirom na to da je reč o ekskluzivnoj zoni zgrade će imati do 12 spratova, a uradiće se i gradski trg uz obaveznih 20 odsto zelenih površina. Na prostoru plaže Stari grad predviđena je zona sporta sa izgradnjom zatvorenog bazena. Pošto grad nema dovoljno zelenih površina, planirano je uređenje sadašnje deponije na Dudari za parkovsku površinu na dvadeset hektara dok bi drugi veliki park, na deset hektara, bio na mestu sadašnje kasarne u Pocerskoj ulici. Međunarodna luka planirana je nizvodno od Šapca, u Slobodnoj zoni, dok bi se marina gradila uzvodno, kod sadašnje Pekare.
Direktor šabačkog Plana Slavica Ferenc kaže da je polazna osnova za Generalni plan bio Šabac kao administrativni, privredni, kulturni, obrazovni, zdravstveni i saobraćajni centar Mačvanskog okruga. Velika prednost grada je geografski položaj, blizina Beograda, Novog Sada, Bijeljine, kao i koridori za rečni, železnički i drumski saobraćaj. Trenutno na području obuhvaćenim Generalnim planom živi oko 75.000 građana, a do 2020. godine planirano je još deset hiljada stanovnika. Treba uzeti u obzir da gradu gravitira i više od deset hiljada žitelja iz sremačkih opština. Prednost Šapca je i u tome što nema infrastrukturnih teškoća, vodosnabdevanje je na visokom nivou, urađene su sve pripreme za izgradnju fabrike za prečišćavanje vode, gasifikacija je obuhvatila čitavo gradsko područje.
– Što se tiče preuzimanja zemljišta od Vojske Srbije, problema nije bilo, u pitanju su kompleksi zemljišta na oko stotinak hektara – podseća Slavica Ferenc.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari