U Centru za socijalni rad „Solidarnost“ sa korisnicima se kontaktira i preko prozora od kancelarija u prizemlju, a video snimak o tome prenose društvene mreže i portali.
Direktor te ustanove Vladimir Jovanović rekao je agenciji Beta da je to „mala mera opreza“ koja je počela da se primenjuje spontano još od leta, u vreme drugog pika epidemijskog talasa.
Jovanović je kazao da se na taj način smanjuje rizik od prenošenja infekcije među korisnicima i zaposlenima, ali i da se izbegava čekanje u dugim redovima ispred Centra.
„Ne postoje bezbedni uslovi za duži boravak stranaka u hodnicima ustanove koji su tesni i nemaju mogućnost za provetravanje“, rekao je Jovanović.
Kontakt „preko prozora“ se odnosi na stranke koje u najvećem broju i dolaze u Centar, odnosno na korisnike jednokratne novčane pomoći.
Prema rečima Jovanovića, takav kontakt sa njima svakako nije pravilo i nije im uskraćeno pravo na prijem i razgovor.
On je rekao da se primenjuje samo kada stranke treba da dostave dodatni dokument, potpis i slično za ostvarivanje prava na novčanu pomoć.
„To radimo da oni ne bi, zbog posla koji traje 30 sekundi, čekali dugo u hodniku zajedno sa dosta drugih ljudi“, rekao je Jovanović.
Kako je naveo, problem je što najviše stranaka dolazi u Centar u terminu od 8 do 11 časova i pozvao građane da koriste celokupno radno vreme ustanove – do 14 časova.
On je naveo da Centar u vreme epidemije nije prekidao sa prijemom stranaka i direktnim kontaktima sa njima u svim oblastima ostvarivanja prava.
Jovanović je rekao da on kao direktor ustanove svakodnevno prima stranke na razgovor.
Prema njegovim rečima, Centar svakodnevno ima od 60 do 150 stranaka, a najviše povodom ostvarivanja prava na novčanu pomoć.
On očekuje da će u januaru biti i veći „udar“ kada se očekuje i 200 korisnika dnevno, zbog obnavljanja zahteva za materijalno obezbeđenje porodice (MOP).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.