"Kontrola saobraćajne policije selektivna i nedosledna": Sagovornici Danasa o novim snimcima bahate vožnje na mrežama 1Foto: Beta/MUP Srbije

Slučaj bahate vožnje Uroša Panića, kumića predsednika Srbije Aleksandra Vučića, izazvao je veliku pažnju javnosti i doveo do zaplene njegovog lamborginija. Međutim, sada se pojavljuju novi snimci drugih učesnika u saobraćaju koji krše propise, a na TikToku čak postoji stranica „bahata omladina“, te se postavlja pitanje šta radi saobraćajna policija.

Novi snimak divljanja brzim automobilom na beogradskim ulicama pojavio se juče na društvenim mrežama. Na videu koji traje 13 sekundi objavljenom na stranici „bahata omladina“ prikazan je muškarac za volanom i devojka koja mu je suvozač, kako nekontrolisano jure poprilično prometnom ulicom. Međutim, vrlo brzo po objavljivanju snimak je sklonjen sa društvenih mreža, preneo je Blic.

Na pomenutom snimku, muškarac i devojka u kolima u jednom trenutku zaobilaze drugo vozilo i u punoj brzini naleću na pešaka koji prelazi ulicu na pešačkom prelazu. U poslednjem trenutku uspevaju da ukoče, ali ono što dodatno povećava njihovu bahatost jeste to što se sve vreme smeju i vrište od uzbuđenja.

Igor Velić, inženjer saobraćaja i predsednik udruženja za bezbednost saobraćaja „Sigurne staze“, kaže za Danas da društvo afirmiše, sponzoriše i opravdava takva ponašanja.

– Agresivno i nasilničko ponašanje u saobraćaju gde se ugrožava i sopstvena i bezbednost građana, ima pozitivan kontekst u našem društvu. Ti ljudi se proglašavaju herojima, „facama“, a svemu tome doprinosi medijski narativ gde se kroz rijalitije i druge programe na televizijama sa nacionalnom frekvencijom reklamira nasilje kao poželjan vid ponašanja – ukazuje naš sagovornik.

Velić dodaje da drugi deo problema predstavlja saobraćajna policija.

– Kontrola od strane saobraćajne policije je selektivna i nije dosledna. Zna se koji su ljudi zaštićeni i kojima je dozvoljeno takvo ponašanje. To se dešava u svakom gradu. Ne mora da bude Vučićev kum, dovoljno je da je lokalna zvezda – sin privrednika, biznismena, političara, koji imaju uticaj u svojoj zajednici. Policija im gleda kroz prste – ukazuje Velić.

Prema njegovim rečima, takvo ponašanje policije im dodatno daje vetar u leđa da mogu da jurcaju 200 na sat kroz crveno, da se snimaju dok voze i da za tako nešto ne odgovaraju. Dodaje da kada je reč o saobraćajnoj policiji, nažalost, nisu svi jednaki pred zakonom.

– Treći deo problema je infrastruktura u saobraćaju, koja isključivo zadovoljava potrebe vozila. Država i saobraćajna struka su apsolutno nezainteresovani za decu, pešake, starija lica, osobe sa invaliditetom, bicikliste… To su takozvani „ranjivi učesnici u saobraćaju“, koji sve više unutar naših gradova gube površine za kretanje – ističe Velić.

On dodaje da zbog toga 50 odsto poginulih u saobraćaju su pripadnici ranjivih grupa, te da je u poslednje vreme povećan broj poginulih biciklista i dece.

Velić dodaje da statistički podaci na nivou Republike Srbije pokazuju da se brzina, kao uticajni faktor, prepoznaje kod jedne trećine svih saobraćajnih nezgoda i kod više od 50 odsto smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama.

Poslanik DS-a Srđan Milivojević navodi za Danas da policija, pa tako i saobraćajna, više ne zna koga sme da zasutavi na ulici i legitimiše a kamoli da napiše prijavu.

– Ovde se svaki imalac članske karte Srpske napredne stranke ponaša kao da ima imunitet od bilo kakve odgovornosti. U ovoj zemlji ljudi koji gaje tone marihuane ne odgovaraju krivično ako su bliski režimu Aleksandra Vučića ili ako finansiraju Srpsku narodnu stranku. Država nam se raspala zahvaljujući režimu AV i potrebno je očigledno da stvaramo državu i institucije iz početka – naglašava Milivojević.

MUP Srbije se danas oglasilo povodom bahatog vozača, ali iz njihovog saopštenja ne znamo o kom vozaču se radi.

Naime, MUP je naveo da snimak objavljen na društvenim mrežama i u pojedinim medijima o bahatom vozaču koji je učinio više prekršaja, datira od 24. maja 2020. godine, kao i da je tom prilikom policija podnela prekršajne prijave protiv vozača koji je tada imao 22 godine.

Međutim, policija u saopštenju nije navela o kom vozaču i kom vozilu se radi, jer su se na društvenim mrežama i u medijima u međuvremenu pojavili snimci novih bahatih vozača koji divljaju po Beogradu i zaleću se na pešake.

Povodom snimka od pre tri godine, MUP dalje navodi:

„Dvadesetdvogodišnji vozač se tada, u 00.46 časova, upravljajući automobilom u Ulici Pop Lukina, oglušio o znak policijskog službenika da zaustavi vozilo, ubrzano nastavio kretanje prema Brankovoj ulici, prešao preko razdelnog ostrva na kolovoznu traku namenjenu vozilima iz suprotnog smera i prošao kroz crveno svetlo na raskrsnici kod Ušća“, ističe se u saopštenju.

Dodaje se da ga je policija sustigla na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Stevana Markovića, gde mu je ukazano na učinjene prekršaje i uručen zapisnik o kontroli učesnika u saobraćaju koji je odbio da potpiše.

„Takođe, 29. 5. 2020. godine protiv dvadesetdvogodišnjeg vozača podnet je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka nadležnom Prekršajnom sudu u Beogradu“, zaključuje se u saopštenju MUP-a.

Iz obraćanja policije ne možemo znati o kome se radi jer su mreže pune vido snimaka bahatih vozača, baš kao što je to primer i u slučaju Uroša Panića.

Ako je reč o njemu, postavlja se pitanje zašto mu je lamborgini tek sada oduzet, a ako je reč o nekom drugom vozaču, neobično je što MUP nije naveo njegove inicijale, marku vozila, kao i povodom kog videa reaguju u svom saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari