Nemac Andreas Lubic (28), kopilot u avionu „Džerman vingsa“, naveden kao odgovoran za tragediju u kojoj je uz njega stradalo još 149 osoba, imao je i probleme sa vidom. Kako piše Njujork tajms, a prenosi B92, izvori iz istrage su naveli da se Lubic obratio lekarima zbog problema sa vidom koji su mogli da mu ugroze pilotsku karijeru.

To je samo još jedan od podataka iz života Lubica do kojih je istraga došla nakon navoda da je kopilot namerno srušio letelicu u predelu Francuskih alpa. Francuski tužilac zadužen za ovaj slučaj, podseća B92, je rekao da je Lubic bio sam za komandama u kokpitu Erbusu A320 deset minuta pre nesreće. Nije odgovorao na molbe, kucanje i kasnije viku kapetana leta da ga pusti u kabinu i usmerio je avion u planine, rekao je tužilac.

Zna se da se Lubic lečio od psihološkog ili psihijatrijskog poremećaja koji nije naveo svom poslodavcu. Kako piše B92, u iznajmljenom stanu Lubica u Dizeldorfu pronađene su beleške lekara i pocepani uputi za bolovanje, među kojima i ono za dan kada se avionska nesreća dogodila. Na njegovoj licenci za pilotiranje bila je oznaka koja ukazuje na to da je imao zdravstvenih tegoba. Takođe, u njegovom stanu su pronađeni antidepresivi. Međutim, nije rečeno o kakvoj se bolesti radi.

Inače, nema dokaza da iza njegovog dela stoje religiozni ili politički motivi, a nakon pretrage njegove kuće nije pronađena nikakva oproštajna poruka koja bi ukazivala da planira samoubistvo. Nisu pronađeni dokazi ni da je bio terorista. Lubic je delovao „iz razloga koji trenutno ne možemo da razumemo, ali sve liči na nameru da uništi letelicu“, izjavio je tužilac iz Marselja Bris Robin.

Ono što se ne zna, ukazuje B92, je – kada su počeli njegovi psihički problemi, kao i preciznija dijagnoza i kada je počelo lečenje istih, koliko su bili ozbiljni njegovi problemi s vidom, kada su se prvi put javili i da li su bili povezani sa psihičkim problemima, koji antidepresivi su mu bili prepisani, koliko dozu je trebalo da uzima i da li ih je uopšte pio, da li je neko iz njegove okoline bio svestan njegovih problema i da li su ikada alarmirali kompaniju za koju je radio, da li je prekid u njegovoj pilotskoj obuci povezan sa bilo kakvim psihičkim ili nekim drugim zdravstvenim problemima i šta su motivi ovog tragičnog čina?

Podsetimo, prema nemačkom zakonu o vazduhoplovstvu, piloti mogu privremeno da napuste kokpit u određeno vreme i pod određenim okolnostima. Vrata pilotske kabine se mogu otključati od spolja pomoću šifre u skladu sa odredbama koje su donete nakon terorističkih napada 11. septembra 2001. na SAD, ali se šifra može promeniti iznutra.

„Odlične sposobnosti za letenje“

Nadležni u Lufthanzi su saopštili da im je poznato da je nemački kopilot prekinuo obuku 2009, ali su naglasili da ništa u njegovoj biografiji nije ukazivalo na opasnost. „Pošto se vratio na obuku, prošao je kroz sve testove i provere u vezi s letenjem. Njegove sposobnosti za letenje su bile odlične“, rekao je izvršni direktor Lufthanze Karsten Špor.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari