Kosi prelazi – nepraktično i nepotrebno rešenje

Novi režim za pešake na raskrsnici beogradskih ulica Makedonske i Dečanske samo će usporiti saobraćaj, smatraju stručnjaci

Ostavite komentar


  1. Дијагонално прелажење за пешаке је добро решење током периода кад семафор одређује да возила скрећу десно, јер она тада пресецају све „нормалне“ пешачке прелазе и сви пешаци би морали да чекају.

  2. Arhitekta Babić bi morao da zna da je zbir kateta uvek duži od hipotenuze. Inače, takvi prelazi postoje svuda u svetu, a naročito u japanskim gradovima

    1. Ovde je problem u duzem zastoju u saobracaju, jer je duze vreme kada automobili stoje i izbacuju otrovne gasove, a ne u duzini pesacenja!

    2. U Los Anđelesu su hvale da im je godišnji prosek poginulih pešaka sa 13 pao na 0 posle postavljanja dijagonalnih prelaza.

      1. U SAD od 1940.
        London je stavio na Oksford raskrsnici 2007/8. I izračunali su da se nesreće sa pešacima smanjuju za 40-ak %.
        U Tokiju u reonu Ginza postoje od 1980 ako ne i nešto ranije.
        Dobra stvar, samo treba pravilno preštelovati semafore.

  3. Do skoro smo živeli i funkcionisali normalno i sasvim pristojno a onda su zbog uvek nekih razloga(dobro izreklamiranih) napravili haos i bezumlje u svakom segmentu društva. Što je najgore igri nema kraja.

  4. Poštovanom Ivane Nikoletiću,

    u Vašem tekstu ocenu ovog saobraćajnog rešenja daje profesor u penziji Milan Vujanić, inače stručnjak za bezbednost saobraćaja. On kao argumente ima svoje mišljenje, a ne proračunima dokazane prednosti i mane ovog rešenja.

    Da li ste pokušali da dobijete mišljenje nekog SAOBRAĆAJNOG INŽENJERA koji je stručnjak za regulisanje i upravljanje saobraćajnim tokovima?

    Po mom skromnom mišljenju, ovakvo apriori kritikovanje ne vodi ničem konstruktivnom.

    Pozdrav

  5. Idiot Vesic radi sve kako bi naselio gradjanima.
    Kosi prelazi znače zaustavljanje saobraćaja i stvaranje gužvi što će dovesti do veće nervoze i stvaranja ekscesnih situacija.

  6. Svaka čast profesoru Vujaniću i urbanisti Bobiću, ali kao neko ko prezire Vesića, moram reći da ono što su njih dvojica možda naučili na fakultetu nije sveto pismo, i samo se brukaju ovakvim lupetanjem. Primarno, bezbednost saobraćaja mora da se fokusira na bezbednost pešaka, zato se dijagonalni pešački prelazi i stavljaju na prometne raskrsnice. Zagušenje raskrsnica se dešava zbog vozila koja skreću, a tada dolazi i do najviše saobraćajnih nesreća u kojima stradaju pešaci. Dijagonalni pešački prelazi eliminišu uslove za ovakve nesreće, tako se spašavaju životi. To ne kažem ja, to kaže vaša struka, gospodo. Imate milion stvari za koje treba napadati Vesića, a vi se uhvatili za verovatno jednu jedinu smislenu stvar koje su Beogradske vlasti uradile za 6 godina pa lupetate ko da ste završili srednje saobraćajne i to jedva.

  7. Interesantan je posebno komentar gospodina Bobića, koji zapravo objašnjava suštinu, ali iz pogrešne perspektive. Pitanje je šta je cilj, protok pešaka ili protok vozila. Ako obezbedite protok pešaka, biće ih više, ako obezbedite protok vozila, biće ih više. I cilj grada zapravo i jeste destimulacija motornog saobraćaja, pogotovo kroz cetntralnu gradsku zonu. Ubrzavanje saobraćaja je samo medveđa usluga građanima Beograda, i jedino što treba ubrzati je javni prevoz, pešački i biciklistički saobraćaj, a broj automobila u centru je potrebno smanjiti. U tom smislu, ovo je dobro rešenje, treba testirati i videti kako će se pokazati. A novinari bi trebalo da pročitaju i da se pripremaju malo više, gospodin Vesić svakako ima dugačak spisak svojih brljotina, ali ovo definitivno nije jedna od njih.

  8. Vrlo je zanimljivo da ljudi koji nisu strucnjaci bolje sagledavaju ovo rasenje od tzv strucnjaka. Bice zanimljivo sta ce isti strucnjaci reci kroz 6 meseci, kad se ova raskrsnica uigra i profinkcionise.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Šelić Marčelo, pisac i muzičar

Čitam Danas zato što nisam od juče, a i vrlo sam zainteresovan za sutra.