nova jahta, porinuta 2007. godine, ima pet luksuznih kabina, a nedjeljna cijena iznajmljivanja iznosi najmanje 220.000 dolara, uz troškove goriva, hrane i lučke takse. „Linda Lou“, dužine 60 metara, 1.182 bruto registarske tone, proizvedena prije dvije godine. „Double Haven“ dugačka 51 metar, „Phoenix“, duga 61 metar, iznajmljuje se za 500.

nova jahta, porinuta 2007. godine, ima pet luksuznih kabina, a nedjeljna cijena iznajmljivanja iznosi najmanje 220.000 dolara, uz troškove goriva, hrane i lučke takse. „Linda Lou“, dužine 60 metara, 1.182 bruto registarske tone, proizvedena prije dvije godine. „Double Haven“ dugačka 51 metar, „Phoenix“, duga 61 metar, iznajmljuje se za 500.000 eura po sedmici, plus ostali troškovi.
Kotor će, inače, od 4. do 8. septembra biti domaćin četvrtog Sajma nautike – Kotor Boat Show. Za ovu prestižnu nautičku manifestaciju već se prijavio veliki broj učesnika. Zanimljivo je da će ove godine na sajmu prioritet imati brodovi proizvedeni u Crnoj Gori.
U crnogorskim vodama rijetko se mogu vidjeti jahte čiji su vlasnici iz Crne Gore i okruženja. Na jahtama koje posjećuju kotorsku luku najčešće vijore zastave Sejšelskih ostrva, Djevičanskih ostrva, Barbadosa, Paname…
Prema napisima iz medija, od poznatih crnogorskih imena najluksuzniju jahtu ima Svetozar Marović. Nedavno je kupio novu jahtu „Kenco“, koja vrijedi, kako se nezavnično tvrdi, oko osam miliona evra.
Luksuzne jahte imaju i ministri ekonomije i turizma Branimir Gvozdenović i Predrag Nenezić.
Kotoranin Vojin Lazarević, trgovac strujom, nekadašnji funkcioner Narodne stranke i savjetnik Filipa Vujanovića, ima superluksuznu jahtu, ali ona se nalazi u hrvatskom dijelu Jadrana gdje je izdaje za oko 90.000 evra nedjeljno.
Hrvatski mediji su nedavno objavili da najljepšu jahtu na Jadranu ima srpski biznismen Veselin Jevrosimović, vlasnik firme Comtrade. Nazvao ju je „Baksheesh“, a vrijedi oko četiri miliona evra.
Jahte srpskih i hrvatskih bogataša rijetko svraćaju u crnogorske vode. Jedan od rijetkih izuzetaka je biznismen Miodrag Kostić Kole, čija se jahta godinama svakog ljeta može vidjeti usidrena kod Budve. Među jahtama koje se mogu vidjeti u crnogorskom moru je i jahta bivšeg premijera Srbije Radomana Božovića.
Upućeni kažu da vlasnici jahti sa ovih prostora zaobilaze crnogorski dio Jadrana zato što je za njih taksa u Crnoj Gori četiri puta veća nego u Hrvatskoj.
Zvanično, niko od poznatih nema registrovanu jahtu u Crnoj Gori. U Upravi pomorske sigurnosti u Baru registrovano je 25 jahti -18 crnogorskih, pet iz Srbije, jedna iz Amerike i jedna iz Italije. Uglavnom su registrovane na osobe čija imena nisu dostupna široj javnosti.
Jedna od zvanično registrovanih jahti – „Vila Oliva“, registrovana je na preduzeće čiji je vlasnik bivši predsjednik Socijaldemokratske patrije Žarko Rakčević.
Nezvanično se tvrdi da domaći biznismeni i političari jahte registruju najčešće u Delavaru, u Americi ili Austriji. Potom za njih daju punomoćje povjerljivim ljudima iz Crne Gore, tako da se zvanično njihovo ime nigdje ne pominje.
Crna Gora je na dobrom putu da postane privlačna destinacija za registrovanje jahti. Zakon o jahtama, koji je na snagu stupio 1. januara, predviđa da se plovila vrijedna po nekoliko desetina miliona evra, mogu registrovati za svega oko dvije hiljade evra i po jednostavnoj proceduri. Novinari su izračunali da bi, na primjer, Roman Abramovič, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, kada bi se odlučio da svoju jahtu „Sigma“, dugu oko 120 metara i vrijednu oko 130 miliona dolara, registruje u Crnoj Gori trebalo bi da plati svega 1.200 evra za upis u registar i oko 1.000 evra za tehnički pregled. Upis iste jahte u Kiparski registar Abramoviča bi koštao nekoliko hiljada evra i morao bi da pribavi duplo više dokumenata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari