Za prvih dvadesetak dana koliko postoji Ekološki informacioni sistem putem koga građani mogu da prijavljuju ekološke probleme, Kragujevčanima su najviše smetale divlje deponije i Toplana.
Ovaj sistem funkcioniše tako što administratori Operativnog centra Ministarstva za zaštitu životne sredine prikupljaju informacije sa terena koje dobijaju od građana iz cele Srbije, a potom ih prosleđuju nadležnim inspekcijskim službama u lokalnim samoupravama.
– Benefit od ovoga će imati kako sami građani tako i grad Kragujevac u kome su samo tri ekološka inspektora, što je malo za grad ove veličine, tako da očekujem da nam i građani pomognu tako što, čim uoče neki ekološki problem, proslede putem ove aplikacije resornom ministarstvu, a ministarstvo nama, kako bi ekološki inspektori mogli odmah da postupe po prijavi i izađu na teren – rekao je Stefan Nikezić, član Gradskog veća za unapređenje i zaštitu životne sredine.
On je informisao građane i medije da su pomoću aplikacije već dobili prve prijave i očistili divlju deponiju na Metinom brdu, kod Doma zdravlja Bresnica, ali, da nažalost, „ima informaciju, da građani opet odlažu smeće na tom mestu”.
Po njemu drugi veliki problem u našem gradu je zagađenje vazduha koje najvećim delom potiče od gradske Toplane, ali rešavanje tog problema je u toku, jer će od naredne grejne sezone kragujevačka Energetika umesto kotlova na ugalj koristiti kotlove na gas.
Uočene probleme građani mogu da prijave putem mobilne i veb aplikacije „gReact” (Green Reaction), koja može besplatno da se preuzme na Google Play-u ili APP Store, slanjem SMS ili MMS poruka na 066-5555-001 ili telefonskim pozivom Kontakt centra Ministarstva za zaštitu životne sredine na broj 0800-003-003, radnim danima, od 7 i 30 do 15 i 30 časova.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.