Srbija će uzeti kredit u iznosu od 16 milijardi dinara (136,3 miliona evra) kod NLB Komercijalne banke za finansiranje projekta izgradnje brze saobraćajnice od Požarevca do Golupca. Brza saobraćajnica kroz istočnu Srbiju u dužini od skoro 70 km spojiće Požarevac, Veliko Gradište i Golubac sa Koridorom 10.
Izgradnja Dunavskog koridora počela je novembra prošle godine i kada bude bila završena ova brza saobraćajnica, od Beograda do Golupca stizaće se za 70 minuta.
Trenutno se intenzivniji radovi izvode između Velikog Gradišta i Golupca, kao i kod Požarevca, a Srbija će uzeti kredit u iznosu od 16 milijardi dinara (136,3 miliona evra) kod NLB Komercijalne banke za finansiranje projekta izgradnje ove saobraćajnice, javlja Boom 93 iz Požarevca.
Ovaj medijski portal podseća da je u avgustu prošle godine potpisan komercijalni ugovor o projektovanju i izgradnji između Vlade Srbije, „Кoridora Srbije“ i kompanije „China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group“ koja je izvođač radova.
Navode i da su NLB i Srbija ugovor o dugoročnom investicionom kreditu zaključile 14. novembra 2022. godine, kao i da je u Službenom glasniku objavljen ukaz predsednika Srbije o proglašenju Zakona o zaduživanju Srbije kod NLB Кomercijalne banke za finansiranje izgradnje deonice brze saobraćajnice: auto-put E-75 Beograd – Niš (petlja Požarevac) – Požarevac (obilaznica) – Veliko Gradište – Golubac (Dunavska magistrala).
-Nominalna kamatna stopa, kako piše u zakonu kojim se potvrđuje zaduživanje, iznosi tromesečni belibor plus 3,85 odsto na godišnjem nivou. Srbija će glavnicu kredita da otplaćuje u jednakim tromesečnim ratama (28 rata), a nakon isteka grejs perioda, koji traje do 3 godine od stupanja ugovora na snagu. Krajnji rok za otplatu je deset godina od dana stupanja na snagu ugovora – objavio je Boom 93.
U brzu saobraćajnicu biće uloženo više od 330 miliona evra, a nadležni kažu da će Dunavski koridor oživeti Braničevski okrug, privući investicije i doprineti razvoju turizma.
Brza saobraćajnica imaće po dve trake u oba smera, širine 3,5 metara, a duž cele trase biće izgrađeno 52 mosta i nadvožnjaka.
Zbog konfiguracije terena i ukrštanja sa vodotokovima planirana je izgradnja većeg broja različitih objekata, kao što su mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci i propusti.
U ranijim izjavama direktora Koridora Srbije završetak brze saobraćajnice planiran je za 2024. godinu, međutim, prema poslednjim najavama, radovi će biti završeni do sredine 2025. godine, javlja Boom 93.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.