Portal Nova.rs otkrio je detalje krivične prijave protiv bivšeg ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, u kojoj se navodi da je stanična zgrada Železničke stanice otvorena iako su određeni radovi i dalje bili u toku, a o tome nije bilo obavešteno Odeljenje republičke građevinske inspekcije.
Goran Vesić je u četvrtak priveden, a subotu mu je nakon saslušanja određen pritvor do 30 dana.
Zgrada Železničke stanice u više navrata je renovirana, a iako je vlast od samog početka tragedije u Novom Sadu tvrdila da nadstrešnica nije rađenja, sudeći po krivičnoj prijavi protiv osumnjičenih, izvesnih radova na njoj je bilo.
Među osumnjičenima je i bivši ministar koji je podneo ostavku usled pritiska javnosti zbog tragedije.
Portal Nova.rs došao je u posed krivične prijave protiv Vesića, odnosno šta je, prema tvrdnjama tužilaštva, morao da zna pre otvaranja Železničke stanice u Novom Sadu.
U vremenskom periodu od 25. maja 2020. do 1. novembra 2024. u Novom Sadu i Beogradu, u stanju kada su mogli da shvate značaj svog dela i upravljaju svojim postupcima, u svojstvu službenih lica, svesni da nepostupanjem po propisima i tehničkim pravilima o merama zaštite mogu izazvati opasnost za život i telo ljudi pa na to pristali, olako držeći da usled toga neće nastupiti smrtna i teška telesna povreda kod više lica, te svesni zabranjenosti svog dela, izazvali opasnost za život i telo ljudi ne postupajući po propisima i tehničkim pravilima o merama zaštite.
Oni su to učinili na taj način što su:
Osumnjičeni Goran Vesić, u periodu od 26. oktobra 2022. do 1. novembra 2024. godine, i osumnjičena Anita Dimoski, u periodu od 13. decembra 2021. do 1. novembra 2024. u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu službenih lica i to – osumnjičeni Goran Vesić, kao ministar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a osumnjičena Dimoski kao v.d. pomoćnik ministra, koja je bila zadužena za praćenje Projekta rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Subotica-državna granica (Kelebija), a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture bilo finansijer pomenutog projekta koji obuhvata rekonstrukiju, dogradnju i adaptaciju stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu – neprimenjujući svoja ovlašćenja iz delokruga poslova državne uprave, 5. jula 2024. omogućili puštanje u rad vestibila krila B stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu.
I to tako što o otvaranju vestibila krila B, kojem su oboje lično prisustvovali, i o daljem radu i korišćenju istog od strane putnika, za vreme dok su se i dalje izvodili radovi na rekonstrukciji i adaptaciji stanične zgrade Železničke stanice, pa sve do 1. novembra, o predmetnim radovima nisu obavestili građevinsku inspekciju, koja se nalazi u sastavu ministarstva, a radi sprovođenja inspekcijskog nadzora i radi utvrđivanja od strane građevinske inspekcije da na objektu zgrade Železničke stanice postoje nedostaci koji ugrožavaju bezbednost njegovog korišćenja i okoline“, navodi se u naredbi o sprovođenju istrage i dodaje:
„Zatim, da nije izvršen tehnički pregled objekta i da za navedeni objekat nije izdata upotrebna dozvola, kao i radi primene jedne ili više mera iz nadležnosti Odeljenja Republičke građevinske inspekcije, iako su znali da su građevinski radovi i dalje u toku, da isti do 5. jula 2024. godine nisu bili prijavljeni od strane investitora ‘Infrastruktura železnice Srbije’ a.d. Beograd, pre početka izvođenja radova shodno Zakonu o planiranju i izgradnji“.
Dalje se ukazuje na još propusta u postupanju osumnjičenih.
„Zatim, da u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, nije izvršen tehnički pregled stanične zgrade radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu i za garantovanje bezbednosti putnika i drugih lica, shodno Zakonu bezbednosti u železničkom saobraćaju, kao i da za rad stanične zgrade od strane ministarstva nije bila izdata upotrebna dozvola u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, na koji način je putnicima i drugim građanima bilo omogućeno korišćenje vestibila krila B iste zgrade, kao i prostora ispred ulaza sve do 1. novembra, kada je došlo do obrušavanja nadstrešnice“, navodi se.
Šta piše u delu prijave koji se odnosi na Jelenu Tanasković
Portal Nova.rs imao je uvid i u deo prijave koji se odnosi na Jelenu Tanasković.
„Osumnjičena Jelena Tanasković, u periodu od 7. maja 2024. do 1. novembra 2024. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu v.d. generalnog direktora ‘Infrastruktura železnice Srbije’ a.d. Beograd, kao investitora u Projektu rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Subota-država granica (Kelebija), koji projekat obuhvata i rekonstrukciju, dogradnju i adaptaciju stanične zgrade, kao lice odgovorno za zakonitost njegovog rada, 5. jula 2024. godine omogućila je puštanje u rad vestibila krila B stanične zgrade Železničke stanice, kojem je i lično prisustvovala, iako nije bila izvršena prijava radova od strane investitora pre početka izvođenja radova, a građevinski radovi na staničnoj zgradi i dalje su bili u toku“, navodi se u krivičnoj prijavi.
Dalje se ukazuje na sledeće.
„Niti je u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji izvršen tehnički pregled stanične zgrade Železničke stanice radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu i za garantovanje bezbednosti putnika i drugih lica, niti je za rad stanične zgrade bila izdata upotrebna dozvola, na koji način je putnicima u železničkom saobraćaju i drugim licima bilo omogućeno korišćenje vestibila krila B stanične zgrade, kao i prostora isred sve do 1. novembra kada je došlo do obrušavanja nadstrešnice“, navodi se u krivičnoj prijavi.
Podsetimo, pad nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu dogodio se nešto pre 12 časova, 1. novembra. Na licu mesta stradalo je 14 osoba, prošle nedelje je 15. žrtva podlegla teškim povredama.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.