Građanima Srbije ponovo stižu SMS poruke navodno od Pošte Srbije, gde se zahteva potvrda adrese na određenom linku u Safari pregledaču, kako bi im paket stigao.
U pitanju je fišing poruka, a iz Pošte Srbije upozoravaju građane da ne otvaraju linkove, ali i savetuju šta odmah da urade ukoliko su napravili takvu grešku i ostavili svoje podatke.
Iz Pošte Srbije kažu da su obavešteni o najnovijem pokušaju zloupotrebe logotipa i imena Pošte Srbije u lažnim SMS porukama i da je slučaj odmah prijavljen Nacionalnom CERT-u.
Objašnjavaju da je u pitanju fišing prevara (pokušaj krađe podataka građana), da mejlovi i poruke stižu sa adresa i sadrže linkove ka stranicama koje nisu u vlasništvu Pošte Srbije, a da se traži uplata novca putem platnih kartica.
Građanima savetuju da budu oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim mejlovima i da ne unose svoje podatke.
Ukoliko ipak otkriju podatke sa platne kartice, neophodno je da se odmah obrate banci kako bi kartica bila blokirana i izdata nova, a ukoliko otkriju korisničko ime i lozinku neophodno je da lozinku u što kraćem vremenskom periodu promene, navode.
„Pošta Srbije na ovaj način ne komunicira sa korisnicima i ukoliko oni dobiju mejlove ili poruke slične sadržine – da ne postupaju na način kako se traži od njih“, kažu iz Pošte za portal N1.
Preporuka korisnicima je da ne otvaraju poruke ovog tipa i da ne posećuju linkove koji su navedeni u njima, pošto ti linkovi vode na lažne stranice. Jedini legitimni link JP „Pošta Srbije” nalazi se na linku.
Pošta Srbije od korisnika nikada ne zahteva ovakav način plaćanja za isporuku bilo koje vrste pošiljaka, naglašavaju iz Pošte.
Kako kažu, i ranije su u više navrata evidentirali pokušaje zloupotrebe imena i loga Pošte kojim se građanima lažnim i prevarnim mejlovima, SMS porukama, porukama putem platformi za komunikaciju ili preko društvenih mreža, sugeriše da treba da izvrše određenu uplatu u cilju isporuke izvesne pošiljke, i koji sadrže linkove ka prevarnim stranicama koje nisu u vlasništvu JP „Pošta Srbije.
„Pošta Srbije ima usvojena interna dokumenta, u skladu sa Zakonom o informacionoj bezbednosti, po kojima postupa u ovakvim situacijama. Svaki od ovih pokušaja prevare prijavljen je Nacionalnom CERT-u“, navode.
Kako dodaju, u cilju edukacije i pomoći građanima Srbije, ukoliko postoje bilo kakve nedoumice, dostupna je stranica Onlajn bezbednost na korporativnom sajtu Pošte Srbije na ovom linku, kao i Кontakt centar na brojevima telefona 0700 100 300 i 011 3607 788, koji je, kako navode, na raspolaganju radnim danima od 8 do 20 časova i subotom i nedeljom od 8 do 15 časova.
O svim prijavljenim pokušajima prevare zloupotrebom imena i loga Pošte Srbije, Pošta redovno obaveštava javnost i korisnike putem korporativnog sajta, kao i na zvaničnim profilima na društvenim mrežama Fejsbuk, Instagram i LinkedIn, dodaju iz Pošte.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.