Inicijativa za demokratsku tranziciju (DTI) i Loud & Queer (LnQ) pokrenuli su kampanju #bićebolje čiji je cilj da serijom spotova sa LGBT osobama, njihovim strejt prijateljima i javnim ličnostima podrži mlade LGBT osobe da prihvate sebe.
„Mladi ljudi su ranjiva populacija, a to je posebno izraženo kod njihovih LGBT vršnjaka. Zbog nasilja, diskriminacije i odbacivanja od strane roditelja i okoline koje doživljavaju, mlade LGBT osobe su značajno sklonije simptomima iz domena depresije, a čak 30 odsto ima tendenciju da pokuša samoubistvo, naspram šest odsto njihovih vršnjaka iz heteroseksualne populacije.
Umesto da tinejdžersko doba, kada je kreativni potencijal u punom naboju (prelazak mlade osobe u odraslu jedinku) posvete osvajanju sveta, mnogi članovi LGBT zajednice žive u strahu, depresiji, osećaju isključenosti i teskobe. Zato su DTI i LnQ uradili seriju spotova sa LGBT osobama koje su prošle kroz tu životnu fazu, kako bi sa mladima podelile svoja iskustva i načine na koje su rešavale probleme koje su imale zbog svoje seksualnosti u mladosti“, navodi se u saopštenju.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=huIxAo9VtGs]
Spotovi sa Filipom, Helenom, Anđelom, Ivanom i Ksenijom su šerovani na društvenim mrežama u prvoj nedelji kampanje, a videlo ih je preko 100.000 ljudi za samo pet dana. Do sada objavljene spotove možete naći na Facebook stranici Loud & Queer.
Kampanja #bićebolje realizovana je uz podršku Kancelarije za ljudska i manjinska prava Vlade Republike Srbije i trajaće narednih mesec dana. Pored emitovanja spotova planirane su kampanje na lokalnom nivou kao i organizovanje tribina u Nišu, Kragujevcu, Beogradu i Novom Sadu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.