Lični pečat pozorišnoj umetnosti 1

Jednu od najvažnijih knjiga iz oblasti pozorišne umetnosti, Triptih o pozorištu Dejana Čavića, objavila je nedavno novosadska Akademska knjiga.

„Ova knjiga prati predstavu pozorišta, o pozorištu, u pozorištu i van pozorišta, pozorišne predstave, pozorišni život, pozoršne ljude ispred i iza kulisa, na sceni i van scene, u šezdesetogodišnjem eliotovskom luku, u vremenskom rasponu od 1950. do 2010. godine“, objašnjava autor šta je, u najkraćem, sadržaj Triptiha…

„Čavićeva knjiga je retkost u svojoj vrsti, jedinstvena u našoj još oskudnoj literaturi iz pozorišne prakse i teorije… predodređen da je napiše pozorišni čovek, izvrstan glumac sa predvodilačkim iskustvom i posvećen gledalac“, dodaje reditelj Boro Drapšković.

Dejan Čavić (1934) glumac Ateljea 212, odigrao je više od sto uloga u pozorištu, najviše u Ateljeu 212, a na početku karijere u dva sarajevska pozorišta, Narodnom i Kamernom.

Odigrao je dvadesetak uloga na filmu, u TV dramama i serijama i više od tri stotine uloga u radio dramama.

Režirao je Pintera, Joneska i Mrožeka u pozorištu i dvadesetak radio drama na programima Radio Beograda.

Preveo je više od trideset drama, od Kažnjenog bratoubistva, anonimne verzije Hamleta iz 18. veka i mnogo savremenih drama, do Pintera: Rođendan, Revija, Tišina, Patuljci.

Objavio je četiri knjige – Upotreba glasa (Altera, 2009), Predstava pozorišta (Albatros Plus, 2011), Snohvati (Albatros Plus, 2014), Urbana glumačka moderna (Albatros Plus, 2016).

Objavljivao je članke i eseje u novinama i časopisima.

Bavio se pedagogijom – profesor glume i dikcije na Akademiji umetnosti BK.

Bio je operativni direktor, pomoćnik upravnika, v.d. upravnika Ateljea 212.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari