Napraviti dovoljno dobro ili čak bolje od prethodnog, uvek je izazov. A sa baš takvim izazovom suočili su se kreativci beogradskog McCanna koji su trebali da osmisle novu kampanju za Raiffeizen banku, posle veoma uspešnog serijala „Može“ i nastavka „Stvarno možemo“, što je osmislila i realizovala ista agencija.

Zadatak je bio da osmisle kampanju za keš kredit koji je podrazumevao, osim samih benefita ove usluge, relativno niske mesečne rate od pet hiljada dinara za sumu od 250 hiljada dinara. Bilo je potrebno kreirati kampanju koja će zainteresovati i privući nove korisnike. Konkurencija se već oglašavala sa svojom ponudom, što je nagnalo kreativni tim da komunikaciju pomere u neočekivanom smeru.


Istraživanja su pokazala da je korisnicima bankarskih kredita najvažnija visina mesečne rate. Korišćenjem poznate izreke iz naroda i samo saznanje da više ponovljena informacija podiže svest ljudi, inspirisalo je kreativni tim da u komunikaciji toliko puta ponove iznos rate, da čak i „vrapci na grani znaju“ sve o novom Raiffeisen keš kreditu.

– Posle ogromnog uspeha koje su imale kampanja „Može“ i „Stvarno možemo“, suočili smo se sa izazovom kako da osmislimo kampanju koja će potrošačima biti zanimljiva, duhovita, a opet drugačija od prethodnih kampanja. Ideja da kreiramo par vrabaca koji će na inovativan način komunicirati jednu bankarsku uslugu pokazala se kao odlična. Bilo je pravo zadovoljstvo raditi sa Ljupčetom i Bucom (imena vrabaca). Njihov živ duh i razigrana mašta bili su prava inspiracija… A njihova uloga u promovisanju kredita zapažena i nezaboravna – kaže Dubravka Petrović, Associate Creative Director agencije McCann Beograd koja je zajedno sa kolegama iz kreativnog tima radila na kreiranju i realizaciji nove kampanje za Raiffeizen banku.

Dinamičnim i brzim dijalogom između dva vrapca komunicira se ponuda. Vrapci, sada već popularni Ljupče i Buca, smešteni u različite okolnosti i prilike, ukazuju na sve benefite bankarske usluge i svoje vrapčije planove kroz sve kanale komunikacije TVC, OOH, print… Omaž prethodnim uspešnim kampanjama postignut je korišćenjem neizostavnog „Može!“ u njihovoj komunikaciji. Vrhunac je postignut kroz otvaranje Facebook stranice, gde simpatični dživdžani komentarišu vrapčiji urban život, planove, razmenjuju ideje… čime je ostvaren poseban vid komunikacije sa korisnicima.

Evo i nekih postova na Facebook strani (https://www.facebook.com/BucaiLjupce?fref=ts): „Svuda pođi, na Dorćol dođi. After Exit Festival party kod mene na trosedu. PSSST! SPAVAMO. ZZZZZZ! #‎Ljupče“; „Bolje vrabac na grani, a još bolje vrapci u kafani #‎Ljupče“; „Bolje vrabac na grani nego vrabac u teretani #‎buca“… Facebook stranica na kojoj su glavni junaci Ljupče i Buca je veoma aktivna, na njoj se svakodnevno objavljuju novi postovi, a sve je više i pratilaca stranice. Kampanja je na fokus-grupama odlično ocenjena, kao inovativna, pamtljiva, originalna i simpatična. Rezultat toga je veliki odjek kampanje u javnosti, zadovoljstvo klijenata i, pre svega, povećana tražnja za kredite Raiffeisen banke.

Uz košarkaše

– Buca i Ljupče postaju sve popularniji i na Facebook-u što najbolje pokazuje broj njihovih fanova koji se svakodnevno povećava. Oni vole da sa svima popričaju, uživaju u dopisivanju sa svojim fanovima a i između sebe. 🙂 Na stranici dele svoje simpatične avanture i dogodovštine, prate aktuelne trendove i dešavanja tako da ovih dana bodre našu košarkašku reprezentaciju na #EuroBasket15 u Berlinu i slave svaku njihovu pobedu – kaže Jovana Kovačević, Social Media Manager u agenciji McCann.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari