Iako je predizborna kampanja odavno završena, ovih dana ponovo su počela prepucavanja između DS i DSS oko budućeg puta koji Šabac treba da poveže sa Sremom. Direktor JP „Putevi Srbije“ Branko Jocić, na javnoj tribini u Kulturnom centru Šabac, ukazao je da idejni projekat magistralnog puta M-21 podrazumeva povezivanje Šapca sa Novim Sadom preko Fruške gore kroz dva tunela duga 2,5 kilometara.

Iako je predizborna kampanja odavno završena, ovih dana ponovo su počela prepucavanja između DS i DSS oko budućeg puta koji Šabac treba da poveže sa Sremom. Direktor JP „Putevi Srbije“ Branko Jocić, na javnoj tribini u Kulturnom centru Šabac, ukazao je da idejni projekat magistralnog puta M-21 podrazumeva povezivanje Šapca sa Novim Sadom preko Fruške gore kroz dva tunela duga 2,5 kilometara. Planirana je gradnja obilaznice preko Iriga i Rume do šabačke industrijske zone, a odatle ova trasa se uklapa u magistralni put M-19, za Loznicu. Novoizgrađeni putni pravac biće na nivou polu-autoputa, odnosno proširene magistrale, sa tri trake, predočio je Jocić. Vrednost predloženog projekta je 125 miliona evra. S obzirom na to da ključni saobraćajni projekti u Srbiji imaju podršku Evropske unije i evropskih banaka, njihovo kandidovanje treba da se obavi do 10. marta. Jocić je istakao da je za gradnju autoputa bitna frekvencija saobraćaja, a ona je sada na nivou između šest i 6.500 vozila dnevno, dok je na Fruškoj gori frekvencija oko 11 hiljada vozila, te sada nema uslova da se gradi autoput.

Preko Mišara za Obrenovac

O velikim nesaglasjima između lokalnih ogranaka DS i DSS svedoči i izgradnja saobraćajnice od Šapca do Mišara. Povodom 200 godina od Mišarske bitke izgrađena je saobraćajnica sa četiri trake dužine oko dva kilometra, koja je koštala oko 240 miliona dinara, a na veliko zalaganje lokalnih predstavnika DSS. Međutim, taj pravac vodi za Obrenovac i ima znatno manju frekvenciju od pravca prema Loznici.

Međutim, predstavnici lokalne samouprave iz DS ukazuju da je frekvencija saobraćaja znatno veća od prezentirane. Pravac prema Loznici i dalje je jedan od najopterećenijih u Srbiji, zato što je to najbliži put prema Bosni i Hercegovini. S druge strane šabačka opština već je započela preko potrebno povezivanje sa Sremskom Mitrovicom, izgradnjom deonice prema Čevrntiji. Do Sremske Mitrovice ima oko 20 kilometara, a o zapostavljanju putnih i drugih veza dovoljno govori podatak da još uvek nema direktne autobuske veze između dva grada. Šabačka opština već je opredelila oko 500 hektara za industrijsku zonu, a radovi na infrastrukuri trebalo bi da počnu ove godine. Planira se dolazak većeg broja inostranih firmi, pre svega italijanskih, jer su uspostavljene veze sa pokrajinom Veneto. Posle ulaska Rumunije u Evropsku uniju, nekoliko hiljada italijanskih firmi bi promenilo sedište zbog povoljnijeg poslovanja. Jedini uslov je izgradnja auto-puta koji bi od Sremske Mitrovice vodio do Šapca, a odatle za Loznicu i BIH. Iz lokalne samouprave ističu da je projekat polu-autoputa ili proširene magistrale pokušaj pasiviziranja šabačke opštine od strane „tehničke vlade“. Praksa u svetu je pokazala da su polu-autoputevi najopasniji, a shodno projektovanom opterećenju, i neracionalni. Šabac će svim sredstvima insistirati da dobije autoput , što bi bilo od izuzetnog značaja ne samo za ovaj kraj, već i za Srbiju. Uz to očekuje se izgradnja velike međunarodne luke na Savi, a uz remont pruge Šabac-Loznica-mali Zvornik ovaj grad bi postao saobraćajni čvor prema evropskim standardima.
Za sada se rešenje za trasu puta prema Sremu ne nazire dok ne bude formirana nova vlada, međutim rokovi prema evropskim bankama ističu. Radovi na novoj saobraćajnici trebalo bi da počnu naredne godine i da se završe 2012. Neki kažu da bi do tada trebalo da se zna hoćemo li zaista u Evropu, ili ćemo čekati naredno vučenje u 2020.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari