Kad neki strip serijal započinje reklamom za Vakumizer 2000 usisivač, odnosno, Uputstvom za (njegovu) upotrebu… i u nastavku, tokom trajanja svake od epizoda, preseca radnju nekom od reklamnih poruka, a na kraju konstruiše odjavnu špicu i najavljuje nove avanture „najboljeg servisera usisivača na svetu, ljubitelji devete umetnosti, za trenutak su preneti u svet televizijskih serija, ali ovih savremenih koje su kičerajske limunade pretvorile u vrhunsku umetnost.
Tako dolazimo do sjajno osmišljenog i grafički realizovanog strip serijala Treba ucmekati Ramireza, čiji scenario i režiju potpisuje Nikola Petrimo (1982), a nedavno je počela da ga objavljuje Čarobna knjiga, u sjajnom prevodu s francuskog Olje Petronić, realizovavši prvi troepizodni tom (Nema kao riba, Krotka kao jagnje i Čist kao suza) koji otvara kratki Prolog.
U njemu i saznajemo, u Soba za ispitivanje u Falkon sitiju, Arizona, kroz saslušanje Henrija Džeksona, uposlenika u Robotopu, obavljenog u oktobru 1987, da je dobroćudni i nemi Žak Ramirez, zapravo profesionalni ubica. Džekson, naravno, ne veruje u to ni posle čvrste tvrdnje istražnog inspektora Edija Votsa („Vaš kolega ostavlja leševe za sobom“).
„Morate znati jedno, inspektore – uporan je Džekson – u našem poslu on je Number One… ali ga šef Sančez mrzi… iako… Niko ne ume da popravi usisivač kao on“.
Tu i počinje zamršena priča koja se vraća unazad i ide unapred, potpomognuta filmskom montažom i reklamnim blokovima, tipa, Novo: super turbo-speed sa 5 brzina + La red blauz Džeka Sonsa, ili „Muža je okupala olovom. A sebe njegovom lovom. Čelsi Tajler i Pit Bolmen u filmu Džona Springfilda Furious Jack“.
Autor naslovnom stranom dnevnih novina Falcom Today, na kojoj čitamo: „Panika u gradu! Dakota Smit & Čelsi Tajler primećene u Palmer Hajtsu!!!“, uvodi nove likove u ovu priču.
Glumica, dakle, Česli Tajler i njena prijateljica, koje se spremaju banku, baš onu koja se pojavljuje u još jednoj reklami – „NCB: National City Bank – Na vaš novac ne sme da krene nijedan zlikovac“.
Treći bitan junak u ovoj neverovatno brzoj priči je mafijaš Hektor Rodrigez, koji živi u svojoj vili u meksičkom Paso del Riju…
Na kraju, posle špice, sada već uhvaćenog u zamku – jedva čekam nastavka čitaoca, jedan mali dodatak, u kome saznajemo da je Nikola Petrimo začet na teritoriji Normandije i prvi put je izmeren na dan kad je E. T. počeo da se prikazuje u bioskopima.
Film je video u sedmoj godini na TV, što je u njemu izazvalo zavisnost od američkog filma.
Sa osam godina pravi rimejk Povratka u budućnost, upotrebivši rover svog oca i trake natopljene benzinom.
Roditelji, iz jasnih razloga, stavljaju tačku na proizvodnju filmova.
Godine 1994. pravi rimejk filma Point Break.
Prvi kratkometražni film gledaju drugari iz razreda. Nekoliko godina kasnije odriče se svog dela i uništava ga, nakon što je video Peti element.
Do kraja 1990-ih ostavlja film i posvećuje se kopiranju mangi.
Godine 2004, nakon četiri godine na Primenjenim umetnostima otiskuje se na polje video-igrica. Od 2006. radi u firmi za filmske efekte i postprodukciju, a od 2012. fokusira se na strip i video-igrice. Godine 2015. Glena objavljuje Ramireza.
I, na kraju, ponovo Uputstvo za upotrebu za Vakumizer 2000… „Treba ucmekati Ramireza odvodi vas u srce Arizone, u eksplozivnu poteru prepunu brkova“, stoji u najavi za ovaj strip serijal, uz konstataciju da obavezno treba pogledati trejler!
I zaista treba.
Čarobna knjiga nedavno je, takođe, obradovala i ljubitelje rada strip scenariste Brajana K. Vona, počevši da objavljuje dva njegova serijala – Y, poslednji muškarac i Dostavljačice novina.
Prvi je postpokaliptična naučna fantastika, koja je originalno objavljena od 2002. do 2008. godine, dok je drugi mešavina misterije i naučne fantastike, originalno objavljena između 2015. i 2019. godine. Scenarista Brajan K. Von i crtačica Pija Gera u Poslednjem muškarcu oživljavaju onu drevnu hipotetičku situaciju: Šta bi se zapravo dogodilo s poslednjim muškarcem na Zemlji?
Prevod s engleskog potpisuje Draško Roganović. Sjajnu, pak, SF priču Dostavljačice novina, u kojoj tinejdžerska drama iz predgrađa prelazi u neistražena polja natprirodnih i nadrealnih misterija, grafički je oblikovao Klif Čang, za kolor je bio zadužen Mat Vilson, dok prevod sa engleskog potpisuje Goran Skrobonja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.