U nameri da mlađoj populaciji približi istorijsko, arheološko i etnološko nasleđe, Muzej u Majdanpeku je u saradnji sa Osnovnom školom „Velimir Markićević“ iz Majdanpeka pokrenuo „Malu školu etnologije, arheologije i istorije“. Putem interaktivnih radionica i različitih aktivnosti polaznici ove „male škole“ imaće mogućnost da se bolje upoznaju sa ovim naučnim disciplinama, ali i sa lokalnim običajima, tradicijom, najznačajnijim lokalitetima, kao i sa značajnijim etapama u istorijskom razvoju, pre svega rudarstva u opštini Majdanpek, saznaje Danas od v.d. direktora Muzeja u Majdanpeku, Aleksandra Repedžića.


– Cilj Male škole jeste da se deci pruži prilika kako bi se upoznali sa istorijom i tradicijom našeg kraja, kao i da im se približi kultura našeg kraja kako bi znali ko su odakle su i gde žive. Planirano je da mala škola traje do kraja školske godine, a na kraju školske godine biće formirana etnološka zbirka koju će deca nižih i viših razreda obogatiti starim predmetima koji se nalaze u njihovim domovima, selima, salašima, a koja će se nalaziti u holu škole, objašnjava Repedžić.

Osim formiranja etnološke zbirke, u okviru ove školice predviđen je obilazak najznačajnijih lokaliteta na teritoriji opštine, kao i rekonstrukcija tradicionalnih običaja i verovanja.

– Ukoliko bude bilo interesovanja dece za ovakav vid učenja, svakako ćemo nastaviti saradnju sa ovom majdanpečkom školom, A ako su i druge škole u opštini Majdanpek zainteresovane za ovakav vid radionica, Muzej u Majdanpeku će rado sa svojim kustosima držati radionice u ostalim obrazovnim ustanovama, kaže Repedžić.

Inače, radionice u „Maloj školi etnologije, arheologije i istorije“ vode v.d. direktora Muzeja Aleksandar Repedžić, učiteljica Sanja Živanović i nastavnici Branislav Filipović i Slaviša Jeremić, a osim njih u rad će, kao gosti, biti uključeni arheolozi, etnolozi i ostali muzejski radnici iz drugih muzeja i institucija kulture.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari