Razvoj saobraćajne infrastrukture u Beogradu će se odvijati u tri oblasti i tako će biti obezbeđen stabilan razvoj grada, izjavio je danas gradonačelnik Beograda Siniša Mali predstavljajući master plan saobraćajne infrastrukture Beograda – smart plan 2021/2027/2033.
On je rekao da se na planu radi već godinu i po dana sa konsultantskom firmom WSP iz Londona, dodajući da je plan zasnovan na projekcijama rasta broja stanovnika i naselja u gradu.
Na osnovu te obimne analize i projekcija razvoja odredili smo tri osnovna pravca, a to su razvoj BG voza i metroa i investicije u krupnu infrastrukturu, rekao je Mali.
On je rekao da BG voz i metro treba da postanu laki šinski sistem tako što će se otvoriti nove linije BG voza do aerodroma i Resnika i prve dve linije metroa od kojih bi jedna išla od Makiškog polja preko centra grada do Mirijeva a druga od Zemuna do kraja Ustaničke ulice.
Ovim integrisanim sistemom metroa i BG voza se doprinosi razvoju celog grada, rekao je Mali.
Govoreći o krupnim infrastrukturnim projektima, Mali je rekao da će biti završena obilaznica, mostovi preko Save i Ade Huje i tuneli u Topčideru i ispod centra grada.
Predstavnik firme WSP Erol Ten je rekao da je studija koju je ta firma izradila pokazala da su projekti razvoja BG voza, izgradnje novog savskog mosta i dunavskog tunela isplativi, a da projekat takozvanog unutrašnjeg magistralnog prstena treba staviti u prioriotete.
On je rekao da se kombinacijom BG voza i metroa doprinosi povraćaju uloženog novca tako što će rasti vrednost nekretnina i građevinskog zemljišta duž trase linija metroa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.