Manje od polovine nemačkih birača namerava 7. juna da izađe na izbore za Evropski parlament (EP). Ispitivanje javnog mnjenja koje je Eurobarometar sproveo u Nemačkoj i drugim državama Evropske unije pokazuje da samo 44 odsto Nemaca uopšte zna u kojoj godini se održavaju izbori za EP. Oko 43 odsto građana namerava da izađe na glasanje.
Pri tome su nemački birači mnogo zainteresovaniji za evropske izbore, nego građani u drugim zemljama EU gde, u proseku, samo 34 odsto građana namerava da glasa. Najmanje interesovanja za izbor predstavnika za EP pokazuju mladi Evropljani. U starosnoj grupi do 24 godine čak četvrtina je izjavila da ni u kom slučaju ne želi da izađe na glasanje. Na prošlim izborima za EP 2004. godine učešće među mladima bilo je oko 40 odsto. Zato Komisija EU od prošle nedelje posebnom serijom reklama koje se emituju preko muzičke TV-stanice MTV pokušava da privuče upravo ovaj deo evropskog biračkog tela. Povodom izbora započeta kampanja „Možeš li da me čuješ, Evropo“ treba i preko interneta mladima da ponudi mogućnost da iskažu svoje brige i teškoće, ali i da daju ideje i predloge za poboljšanje života u zemljama EU. Ispitivanje Eurobarometra pokazalo je, kako prenose nemački mediji, da su u vreme krize za birače najvažnije predizborne teme nezaposlenost i privredni rast. Istovremeno je opalo poverenje građana u evropske institucije. Tako samo još 45 odsto građana ima poverenja u Evropski parlament, 42 odsto u Komisiju EU i 39 odsto u Evropsku centralnu banku (ECB). Na izborima za EP u junu prvi put će učestvovati svih 27 država-članica, a može da glasa oko 375 miliona ljudi. Prema ugovoru iz Nice, EP može posle izbora 2009. da ima najviše 736 članova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.