Na avionu Er Fransa, koji je nestao iznad Atlantika, pre poletanja nije bilo naznaka problema, a nije poznato ni da li je glavni pilot bio za kontrolama kada se avion srušio u okean, izjavio je šef francuske agencije za istraživanje uzroka nesreće. Istražilac Pol-Lui Arslanian rekao je da ne gaji optimizan da će spasioci uspeti da izvuku crnu kutiju aviona, za koju se veruje da je na dubini od više hiljada metara.
Avion na letu između Rio de Žaneira i Pariza, u kome je bilo 228 ljudi, izgubio je vezu s kontrolom na zemlji u noći između nedelje i ponedeljka. Posada aviona nije poslala signal za uzbunu, premda je sistem, pre nego što je nestao avion, poslao automatsku poruku o gubitku pritiska u kabini i o električnom kvaru.
Razlozi nesreće i dalje su nepoznati, a spekuliše se o jakoj oluji, gromu ili kombinaciji više uroka. Arslanian je na konferenciji za novinare rekao da stručnjaci proučavajući beleške o održavanju aviona nisu uočili problem, ali je naglasio da je istraga tek počela i da će verovatno dugo trajati.
Rekao je i da istražitelji nemaju dovoljno informacija da bi odredili da li se avion raspao u vazduhu ili prilikom udara u more, kao i da ne znaju ni tačno vreme nesreće. Upitan da li je pilot bio u kabini, Arslanian je rekao da za sada nema odgovor na to pitanje. Vojni avioni i brodovi Brazila i Francuske došli su danas do ostataka Er Fransovog aviona na oko 640 kilomatra od ostrvlja Fernando de Noronja, severoistočno od Brazila, gde su juče uočeni sedišta, mrlje goriva i drugi ostaci aviona. Spasilački brodovi nekoliko država uputili su se na tu lokaciju. Glavni u istrazi je Alen Bujar koji je vodio istragu 2000. godine o padu supersoničnog aviona Konkord. On je juče rekao da će agencija koja se bavi istragom prve preliminarne rezultate predstaviti krajem juna.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.