U velikim gradskim školama u Zrenjaninu u odeljenjima vrlo često ima 28 pa i 29 učenika. U situaciji kada u razredu ima učenika koji rade po različitim obrazovnim planovima, teško je govoriti o kvalitetnom obrazovanju i vaspitanju.
Pod sloganom “Manje je više” već godinama traje borba prosvetnih radnika da se broj đaka u u prvom i petom razredu osnovne škole i prvom razredu srednje škole smanji na 18 do 20.
„Radim u velikoj gradskoj školi i eksperiment sa formiranjem odeljenja traje šest, sedam godina. U školskoj 2015/2016. godini umesto šest odeljenja, zbog doslovne primene pravilnika, smanjen je broj odeljenja na pet, broj učenika je povećan, a jedan učitelj postao je tehnološki višak. Onda, nakon nekoliko godina, vraćamo se na šest odeljenja. Sve to je veliki stres za učenike i njihove roditelje, kao i za prosvetne radnike“, kaže Snežana Boldižar, nastavnica u OŠ „Petar Petrović Njegoš“ u Zrenjaninu, članica Sindikata prosvetnih radnika Banata.
U svakom odeljenju ima učenika koji rade po različitim obrazovnim planovima.
„Imate učenike kojima je potrebna podrška za jedan ili dva predmeta, to je IOP I, imate one kojima je potrebna podrška za sve predmete, to je IOP II, a imate i darovite, talentovane đake koji bi trebalo da rade po IOP-u III, što je obrazovni plan za nadarene učenike. U situaciji kada u odeljenju imate 28 učenika i sva tri obrazovna plana, nemoguće je đacima omogućiti kvalitetnu nastavu. Nadareni i talentovani đaci, umesto da im se pokloni posebna pažnja koju sa pravom očekuju, bivaju pedagoški asistenti svojim drugovima kojima je potrebna pomoć i podrška u učenju. To nije pošteno ni prema kome“, smatra Boldižar.
Na inače tešku situaciju samo se nadovezala pandemija. Prosvetni radnici veruju da je bilo manje đaka u odeljenjima možda bi nastava u živo mogla da se lakše organizuje.
„Radim u prosveti dve decenije i praktično nije bilo godine koju nisu obeležili štrajkovi, obustave rada ili protesti prosvetnih radnika. Zato se pitam, da li je moguće da vlast nema sluha za naše zahteve ali ne samo naše. Jer, u pitanju su deca, naša budućnost i kvalitet njihovog obrazovanja. Zato ne smemo odustati od borbe za smanjenje broja učenika u odeljenjima. Zbog dece, ali i zbog naših kolega koji, povećavanjem broja učenika u odeljenjima, postaju tehnološki viškovi“, istakla je Snežana Boldižar.
Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.