Marko Dražić: Kampanja pretećim grafitima protiv Zorana Kesića najagresivnija do sada 1Foto: Danas

Nije prvi put da se vode kampanje protiv novinara i javnih ličnosti kritički nastojenih prema vlastima, ali je aktuelna kampanja pretećim grafitima protiv Zorana Kesića najagresivnija do sada, izjavio je FoNetu urednik satiričnog sajta Njuz.net Marko Dražić.

Prema njegovoj oceni, koncept te kampanje je neverovatan i sumanut, iako je društvo već u fazi da sve to „olako prihvata“.

„Imate vlast i strukture bliske vlasti, da li su to botovi ili navijači koji pišu grafite, i imamo vlast koja odobrava uništavanje grada i fasada“, ukazao je Dražić.

Kako je primetio, „mi smo do sada imali koncept da kritikujemo vlast što ne uređuje fasade, a ovo je sada otišlo nekoliko koraka dalje, da oni to svesno uništavaju“.

On je rekao da nije moguće dokazati da vlasti stoje iza kampanje pisanja grafita protiv Kesića, ali da je očigledno da se ne trude ni da ih prekreče, što je simptomatično, jer neke druge grafite na kojima piše ‘krvave su vam ruke’ ili su usmereni prema predsedniku prekreče ili operu u roku od sat vremena.

Osvrćući se na fenomen lažnih vesti, Dražić je u serijalu In medias (p)res predočio da najčitaniji dnevni listovi godišnje imaju oko 390 lažnih vesti, a da neki tabloidi na dnevnom nivou imaju više od jedne izmišljene vesti.

S druge strane, on se izvinjava, ukoliko su izmišljene vesti Njuz.net koje su za cilj imale da opomenu i nasmeju, bile inspiracija za sve što se danas dešava na medijskoj sceni.

Govoreći o idejama osnivača Njuz.neta, Dražić je objasnio da oni nikad nisu želeli „nekoga maliciozno da blate“ ili prevare, već su se trudili da njihovi tekstovi budu zabavni i da imaju neku kritičku poruku.

Prema njegovoj oceni, Njuz. net nije u kategoriji medija koji „tendenciozno blate ljude, kao što to rade pojedini tabloidi“

Kako je podsetio, pre 14 godina kada je osnovan Njuz.net bilo je izuzetno teško objasniti da je svaka vest koju oni plasiraju izmišljena, dok su danas na medijskoj sceni izmišljene vesti postale uobičajene.

U periodu osnivanja sajta Njuz.nt u medijima nije bilo „toliko sumanutih vesti“, već je samo poneka izgledala „kao da su je oni izmislili“, podsetio je Dražić.

Proteklih godina situacija je takva da je Njuz net obesmišljen, ocenio je on i dodao da, prilikom pisanja scenarija za emisiju „24 minuta sa Zoranom Kesićem“, često imaju problem da osmisle komentar koji je smešniji od onoga što su političari zaista izgovorili.

Prema njegovom viđenju, izjave političara su ponekada toliko nenormalne da nema šta smešnije da se kaže.

Upitan kao je došlo do toga da je njihova satirična vest kako je pijani Srbin ubio ajkulu u Šarm el Šeiku preneta u medijima širom sveta kao relevantna, Dražić je podsetio da je prošlo 14 godina od te „vesti“, ali da je i danas pojedini mediji prenose kao realnu.

Kako je objasnio, ta vest je prvo završila na naslovnoj strani jednog makedoskog nedeljnika, da bi potom u servisu makedonske novinske agencije bila prevedena na engleski i tako postala viralna.

„Ne mogu da krivim te kolege iz Holandije, Australije, Engleske koji su tu vest preneli, jer su oni to videli u servisu neke legitimne novinske agencije i nisu imali kada da proveravaju njen izvor. Tako je ona zaživela i na svakih nekoliko godina se pojavi na društvenim mrežama“, obrazložio je Dražić.

Kako je zaključio, najsumanutija posledica te vesti je odluka australijskog pomorskog sajta da fiktivnu osobu Dragana Stevića proglasi za ličnost godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari