Štrajk mašinovođa koji je počeo juče ujutro izazvao je ogromne poremećaje u gradskom i regionalnom železničkom saobraćaju, a do ponoći, kada se završio, pogodio je milione putnika širom Nemačke. U velikim delovima zemlje od zore nije saobraćao svaki drugi regionalni ili gradski voz.
Štrajk mašinovođa koji je počeo juče ujutro izazvao je ogromne poremećaje u gradskom i regionalnom železničkom saobraćaju, a do ponoći, kada se završio, pogodio je milione putnika širom Nemačke. U velikim delovima zemlje od zore nije saobraćao svaki drugi regionalni ili gradski voz.
Iz straha da neće stići na posao i da će sate provesti na stanicama, mnogi građani od kuće su krenuli sopstvenim vozilima. Zato nema većeg grada u Nemačkoj u kojem nije bilo velikih zastoja i u automobilskom saobraćaju. Međuregionalni i međunarodni saobraćaj odvijao se normalno, jer je Savezni sud za rad prošle sedmice mašinovođama, odgovarajući na žalbu uprave Nemačke železnice, dopustio da štrajkuju, ali samo u gradskom i regionalnom saobraćaju.
Štrajk je posebno pogodio velike gradove Minhen, Štutgart, Frankfurt na Majni ili Lajpcig/Hale. U Berlinu je radila samo polovina vozova gradske železnice. U nizu regiona vozovi saobraćaju samo na svaki sat. Sindikat mašinovođa, GDL, traži da Nemačka železnica sa njima sklopi poseban tarifni ugovor (ne onaj koji se odnosi na čitavu branšu), kao i da im se skrati radno vreme i povećaju plate za 31 odsto.
Mašinovođe zarađuju mesečno između 1.970 i 2.142 evra bruto. Sindikat zahteva da najniža plata za ovaj odgovoran posao iznosi barem 2.500 evra. Štrajkovi su počeli još pre letnje pauze, a nastavljeni širom zemlje protekle sedmice. Uprava Nemačke železnice zahteve mašinovođa smatra preteranim. Uprava je oštro kritikovala njihovu akciju nazivajući je „nerazumljivom i neodgovornom“, pogotovu zato što im je šef Nemačke železnice Hartmut Medorn najavio da će im u ponedeljak podneti novi predlog za pregovore sa sindikatima.
Prema procenama Nemačkog instituta za privredna istraživanja, svaki dan štrajka mašinovođa nacionalnu ekonomiju košta 25 miliona evra, a samo Nemačkoj železnici nanosi štetu od sedam miliona evra. Uprkos tome, ankete pokazuju da mašinovođe i dalje imaju podršku za svoje akcije kod većine nemačkih građana, po svoj prilici zbog šturog držanja uprave.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.