– Podružnica Društva za srpski jezik i književnost Moravičkog okruga, koji obuhvata Čačak, Ivanjicu, Lučane i Gornji Milanovac, uputila je otvoreno pismo Ministarstvu prosvete u kome upozorava da ovaj predmet po broju časova i preopširnom programu ne omogućava učenicima da steknu kvalitetno znanje iz te oblasti.

„Više od polovine đaka za vreme školovanja ne ovlada funkcionalnom pismenošću u domenu čitanja, uglavnom uči napamet, pa iz škole odlazi sa poluznanjima. Ovo je posledica malog fonda časova, nerazumljivih programskih sadržaja, uz previše apstrakcija i teoretisanja“, kaže se u otvorenom pismu.

Predsednica Podružnice Olivera Kruperž tvrdi da se Srbija svrstava među države sa najmanjim fondom časova maternjeg jezika. – Tako je u zemljama EU broj časova ovog predmeta od osam do 12 nedeljno, dok kod nas učenici od prvog do petog razreda imaju pet, a u višim razredima svega četiri časa – kaže ona.

Uz mali fond časova, proširen je i sadržaj nastavnih programa, dok je uvođenje novih, često nepotrebnih predmeta, dodatno opteretilo nastavu i učenicima je onemogućeno da sve to savladaju. Zato iz škole najčešće odlaze samo s teorijskim znanjem, bez shvatanja suštine književnih dela.

„Nećemo više da pasivno učestvujemo u obrazovnim eksperimentima, ne pristajemo da nas zbog neprimenjivih ideja prozivaju i roditelji i đaci“, poručeno je u otvorenom pismu Podružnice Društva za srpski jezik i književnost Moravičkog okruga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari