Nađu novinari slabog, pa ga ismejavaju, a toliko toga ima u izbornoj kampanji u zemlji Stradiji, i za tugu i smejanje, i za ironiju i sarkazme.



Kao da novinarima manje smeta što se partijski lideri islikaše po srpskim štalama, uz rasne krave i poneko tele. Možda sam previše prost pa sam kao takav očekivao da će se na televizijskim ekranima pojaviti one biblijske jasle i u njoj beba začeta bez muške pomoći…



Umesto da se bave politikom naši prvi kandidati za buduću vlast zađoše u baštovanstvo, stočarstvo, irigaciju, poljoprivredu… Dinkić otima posao doktoru Džinoviću i muva nešto sa paradajzom u kontejneru. Tadić ocenjuje kvalitet zemlje, ručno, mrveći je prstima desne ruke. Koštunica uzima lebac vidovnjacima i sluti „budućnost i sudbinu“ na Đurđevdan. Nikolić, ne znam šta radi Nikolić, valjda i on nekome deli savete.


Hoću da kažem da se kandidati za buduću vlast ponašaju kao političari-početnici, ili su ih tako naučili vrli stručnjaci u njihovim izbornim štabovima. Više liče na đake koji nisu dobro naučili lekciju, pa pričaju šta im padne na pamet, tek da ne ćute.

Deo medija prepoznaje ovu lidersku smešnu stranu domaćih izbora, dok se drugi deo medija dao u ismejavanje pravih političkih početnika koji mucaju, ne znaju da sastave ni dve unakrst, znoje se na hladnoći, sapliću se pri izlasku na političku pozornicu… A onda kada se ovih nesretnika dočepa Jutjub i kad to počne da kruži internetom, onda nešto što je periferno postaje isprazna tema dana.

Miljenik medija koji se bave ismejavanjem jeste gradonačelnik Jagodine Dragan Marković Palma. Od žirafe, do Betovena i Šopena. Da se te anegdote vezuju za nekog beogradskog političkog gamena, o njemu bi se pričalo kao o duhovitom genijalcu. Ali pošto je u pitanju agresivni provincijalac onda je jasno da ne zna ni da doktori ekonomije ne otvaraju ordinacije. Mediji tvrde kako je „pokazao elementarno neznanje“. Pa pobogu, zar iko normalan misli da čovek ne zna ko otvara ordinacije. U svakom slučaju, anegdote više govore o onima koji ih šire, nego o prvom Jagodincu. Bilo kako bilo, dok neki stranački lideri debelo plaćaju medijski prostor, Marković ga ima u izobilju, za džabe. Sve i da jeste populista, naivac, neznalica… kako čovek tako lako dobija izbore u Jagodini? Zašto se neko ne zapita, nije li on možda bolji gradonačelnik od mnogih drugih.

Neki mediji ne smeju ni na lidere na vlasti, ni na one u opoziciji (ne zna se ko će sutra zajahati vlast), neki su se nameračili na nespretne početnike, nekima se na metu stalno namešta Palma. Kada se na jednoj strani preteruje, onda mora da se na drugoj uskraćuje. Otuda o Stradiji jedva pokoja reč!

Autor je sociolog

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari