Objavljeni Nacrt prostornog plana koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad već tokom javnog uvida podigao je na noge meštane zrenjaninskog naselja Mužlja, koji ne žele da brza saobraćajnica prolazi nadomak njihovih porodičnih kuća.
Naime, prema prostornom planu, deonica autoputa od Beograda do Zrenjanina treba da prolazi kroz naselja Ovča, Gloganj, Jabuka, Sefkerin, Debeljača, Kovačica, Idvor, a na teritoriji Zrenjanina zahvata naseljena mesta Stajičevo, Ečku, Mužlju i Aradac.
Ipak, Mužljanci su po ovom pitanju jedinstveni i uz podršku mesne zajednice očekuju makar postavljanje zvučnog zida.
– Autoput će prolaziti isuviše blizu naselja, čak kroz neka dvorišta i bašte nekoliko naših meštana. Pokrenuli smo peticiju da bismo dobili odgovore ne naša pitanja, interesuje nas zašto je odbijen prvobitni nacrt autoputa, po kome je autoput išao severnom stranom Zrenjanina. Dalje, interesuje nas koliko će blizu autoput ići pored kuća u Mužlji i zašto mora pored kuća. Mi nismo protiv te saobraćajnice ali smatramo da to može da se ispravi, ima dovoljno mesta. Podneli smo peticiju gradu Zrenjaninu i očekujemo da lokalna administracija ali i Pokrajinska ili drugi organi daju odgovore – kaže Tivadar Borbelj, član Saveta MZ Mužlja.
Meštani kažu da su nacrtom prostornog plana budućeg autoputa na udaru ulice Oslobođenja i Kiš Ernea, a na trasi se našlo nekoliko porodičnih kuća i dvorišta.
Iz lokalne samouprave odgovaraju da „zato postoji javni uvid jer on treba da omogući da se nejasnoće razjasne“.
Izrađivač prostornog plana, kako kažu, na osnovu javnog uvida i primedbi treba da izradi konačno rešenje i plan gradnje autoputa.
Prema saznanjima Danasa, nezadovoljni su i meštani okolnih sela, najviše ratari, jer će ostati bez obradivog zemljišta za kojim u Banatu vlada prava jagma.
Tržišne cene poljoprivrednog zemljišta kreću se u proseku od 3.000 do 7.000 evra za jutro, odnosno 5.000 do 25.000 evra za hektar, a negde su te cifre mnogo veće.
Mnoge brine da li će se striktno poštovati odredba u Zakonu o eksproprijaciji, da se naknada za eksproprisano poljoprivredno zemljište i građevinsko zemljište određuje prema tržišnoj ceni takvog zemljišta ili će biti kao u slučaju bivšeg zemljišta PKB-a, gde bi novi autoput trebao da pređe preko 15 parcela, mnogo veće.
Prema analizi Insajdera o ekproprijaciji poljoprivrednog zemljišta za izgradnju deonice Koridora 11 od Surčina do Obrenovca, država, odnosno javno preduzeće Putevi Srbije, su zbog izgradnje tog puta vlasnicima zemljišta u Jakovu i Boljevcu 2016. godine morali da plate nadoknadu u iznosu od 25.000 do 50.000 evra po hektaru dok je za hektar poljoprivrednog zemljišta u Surčinu isplaćivano čak 130.000 evra po hektaru.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.