Mihajlović pozvala devojčice da se bave informatikom i odbace predrasude o muškim zanimanjima 1Foto: Ministarstvo rudarstva i energetike

Žene u Srbiji čine 60 odsto diplomiranih studenata, ali i dalje teže napreduju u svojim profesijama, naročito u nauci i istraživanjima, a pre svega u informaciono-komunikacionim tehnologijama (IKT), izjavila je danas predsednica Кoordinacinog tela za rodnu ravnopravnost Zorana Mihajlović.

Ona je to rekla povodom obeležavanja Dana devojčica u IKT-u i dodala da zato treba ohrabrivati devojčice i devojke da se obrazuju u tom sektoru.

„Danas kada ceo svet obeležava Dan devojčica u informaciono-komunikacionim tehnologijama, treba da ih ohrabrimo i kažemo da je važno da se obrazuju jer im to daje samostalnost i čini ih jakima. Devojčice i devojke mogu i treba da profesiju biraju na osnovu svojih sklonosti i interesovanja, a ne na osnovu predrasuda o muškim i ženskim zanimanjima“, kazala je Mihajlović, saopštilo je Кoordinacino telo za rodnu ravnopravnost.

Ona je istakla da devojke i žene ne treba da dozvole da ih bilo ko ubedi da nešto ne mogu da postignu, jer im je uspeh u IKT-u jednako dostižan kao i dečacima.

Mihajlović je navela da je važno da se ohrabre i podstaknu devojčice i devojke da se odluče za karijeru u IKT-u, ali i nauci inače, jer je to jedan od sektora u kome se najjasnije vidi rodna neravnopravnost.

„Gotovo da ne postoji više nijedno zanimanje koje se uspešno može obavljati bez digitalnih veština. To znači da, ukoliko ne podstičemo veće uključivanje žena u IКT, sam sektor će se razvijati bez njih i njima neće biti dostupni poslovi budućnosti, iako visoke škole i fakultete više upisuju i završavaju žene“, rekla je ona.

Ukazala je i da je skoro svaki drugi istraživač u Srbiji žena, da je najveće učešće žena istraživača u medicinskim naukama (58,6 odsto), a najmanje učešće je u inženjeringu i tehnologiji (40 odsto), ali ono što smatra obeshrabrujućim je to da žene u nauci objavljuju manje naučnih radova od svojih muških kolega, što dovodi do sporijeg napredovanja u karijeri.

„Činjenica je da nema dovoljno žena u STEM naukama (nauka, tehnologija, inženjerstvo, matematika) i potrebno je da se na rešavanje ovog problema utiče sistemskim i multisektorskim putem, počevši od obrazovanja, ekonomskog osnaživanja žena, kao i podizanja svesti o štetnim stereotipima koji su i dalje prisutni u našem društvu“, rekla je Mihajlović.

Zaključila je da je važno da se od početka obrazovanja devojčicama stavi do znanja da nijedna profesija nije isključivo muška ili ženska i da mogu da se ostvare u bilo kojoj oblasti rada za koju se odluče, da ne odustaju od svojih snova, već da se znanjem i uspehom bore protiv stereotipa i nametnutih rodnih predrasuda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari