Ministarstvo odbrane raspisalo je javnu nabavku za uslugu ispitivanja rejtinga ministra odbrane u medijima, objavljeno je u sredu 25. marta na zvaničnom portalu tog ministarstva.
Kako se navodi, reč je o javnoj nabavci „male vrednosti“, a period realizacije ispitivanja je od 5. aprila 2020. do 31. marta 2021. godine.
„Usluga medijski rejting ministra odbrane obuhvata podatak o mestu ministra odbrane među članovima Vlade. Dostavlja se na početku meseca za prethodni mesec u interaktivnom formatu koji korisniku obezbeđuje uvid u poziciju ministra odbrane u medijima prema zadatim parametrima (vrsti medija – štampani, elektronski, veb portali, pojedinačnim medijima vrednosna usmerenost (tonalitet), po vremenskom perioda)“, ističe se u pozivu.
Drugi deo usluge, kako se dodaje, podrazumeva eksponiranost ministra odbrane u medijima i obuhvata broj priloga o ministru odbrane, njihovo vrednosno usmerenje u praćenim medijima razvrstane prema vrsti, kategoriji i pojedinačnim medijima.
Rok za podnošenje ponuda je osam dana od objavljivanja poziva, a najkasnije 3. aprila 2020.godine do 11 časova.
Na sajtu se dodaje i da će se otvaranje ponuda obaviti 3. aprila. godine u 11.30 časova u prostorijama Uprave za odnose s javnošću Ministarstva odbrane.
Načelnik Uprave za odnose sa javnošću Mihailo Zogović objašnjava da Ministarstvo odbrane, u okviru svojih
funkcionalnih nadležnosti, već više od deset godina pribavlja uslugu media monitoringa koji sadrži standardne zahteve – pres-kliping, elektronski kliping, veb-kliping, prenos medijskih objava, naslovne strane štampanih medija, alarm-kliping i eksponiranost ministra odbrane na mesečnom nivou u medijima.
„Navedena nabavka uvrštena je u Godišnji plan javnih nabavki Ministarstva odbrane za 2020. godinu koji je donet početkom godine, a njeno pokretanje planirano je za mart mesec. Kako su u uslovima vanrednog stanja sve organizacijske celine Ministarstva odbrane i Vojske Srbije obavezne da realizuju svoje redovne i planske zadatke kao i dodatne zadatke proistekle iz odluke o uvođenju vanrednog stanja Uprava za odnose sa javnošću je u skladu sa zakonom i svojim funkcionalnim nadležnostima pokrenula ovu nabavku“, dodaju u Ministarstvu.
Ove usluge, dodaje on, pribavljaju se na godišnjem nivou, obnavljaju se redovno i transparentno i nisu ni u kakvoj vezi personalno, sa ličnošću koja obavlja dužnost ministra odbrane.
„To je jedan od načina sagledavanja i unapređenja rada Uprave za odnose sa javnošću, a opravdanost takve aktivnosti potvrđuje podatak da su Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije institucija u koju građani Srbije imaju najviše poverenje. Ministar odbrane Aleksandar Vulin niti je tražio navedenu nabavku niti ona ima bilo kakve veze sa ličnim rejtingom osobe koja obavlja javnu funkciju, već se odnosi na rejting ministra odbrane ko god da obavlja
ministarsku funkciju i samo je jedan od pokazatelja ukupne medijske eksponiranosti Ministarstva odbrane i Vojske Srbije“, ističe Zogović.
On podeća javnost da su ih neke redakcije napadale i prethodnih godina za istu stvar bez obzira što sva ostala ministarstva u Vladi imaju iste nabavke pa je interesantno da im je zanimljivo samo Ministarstvo odbrane.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.