Na sajtu Državne revizorske institucije objavljen Izveštaj o reviziji finansijskih izveštaja, završnog računa budžeta i pravilnosti poslovanja opštine Prijepolje za 2012. godinu. Državna revizorska institucija, na osnovu pregledanih relevantnih dokumenata i kontrole, na čak 115 strana izrazila je mišljenje o finansijskom izveštaju, završnom računu o pravilnosti poslovanja opštine Prijepolje za 2012. godinu. Ukazano je na nedostatke, postupanja mimo odluka i propisa, ali su date i preporuke na koji način da se nedostaci uklone.


Osnov za izražavanje mišljenja je da opština Prijepolje, kako se navodi, nije uspostavila efikasan i pouzdan sistem finansijskog upravljanja i kontrole. Nije izradila strategiju upravljanja rizikom i nije uspostavila internu reviziju, niti osnovala budžetsku inspekciju. Potom su u izveštaju pobrojani nedostaci i nepravilnosti koji potkrepljuju gore navedeno mišljenje. Između ostalog, javni oglasi u postupku prikupljanja ponuda za izdavanje u zakup građevinskog zemljišta u Industrijskoj zoni raspisani su nakon isteka godinu dana od davanja prethodne saglasnosti Vlade Republike Srbije na Elaborat o opravdanosti.

Dosta nepravilnosti vezano je za gašenje Fonda za finansiranje solidarne stambene izgradnje u februaru 2012. godine. Opština Prijepolje je na ima plata dodataka i naknada , socijalnih doprinosa za izabrana lica isplatila veći iznos od onog koji se mogao isplatiti prema propisima jer je primenila koeficijente za izabrana lica koji nisu u skladu sa propisima. Takođe, Opštinska uprava je isplatila novogodišnje poklone zaposlenim, jednokratnu pomoć i jubilarne nagrade suprotno zakonu. Slično su se ponašali i neki korisnici budžetskih sredstava.

Podugačak je i spisak plaćanja bez pravnog osnova za nastanak poslovne promene. Tako je, na primer, Skupština opštine isplatila naknada za rad u Komisije za planove zaposlenim koji nisu ni članovi ove komisije. Opštinska uprava je isplatila naknade osobama koje su delile poreska rešenja bez zaključenih ugovora, a u skladu sa propisima nije bila ni isplata naknada za rad Izborne komisije veća od pet i po miliona dinara. Mnoge transakcije bez pravnog osnova za nastanak pravne promene vezane su i za neke od mesnih zajednica. Bez verodostojne dokumentacije o nastaloj poslovnoj promeni, korisnici budžetskih sredstava su preuzeli obaveze i izvršili plaćanja. Reč je, između ostalog, o uplatama verskim zajednicama, udruženjima, mesnim zajednicama.

Bez internog akta isplaćena su pozamašna sredstva na ime troškova mobilnih telefona, reprezentacije i poklona, korišćenja službenog vozila. Bez javnog konkursa i bez zaključenog ugovora date su iz budžeta dotacije nekim nevladinim organizacijama. U Izveštaju Državne revizorske institucije navedeni su i primeri plaćanja bez sprovedenog postupka javne nabavke Skupštine opštine, Opštinske uprave, Opštine Prijepolje, ali i nekih korisnika budžetskih sredstava. Neki korisnici su plaćali suprotno aktu Skupštine opštine ili su sredstva iz budžeta izdvajana za radove po mesnim zajednicama i investicije bez odluke Skupštine opštine. To se najviše odnosi na mesne zajednice i njihove aktivnosti vezane za popravke puteva.

Ni jedna od mesnih zajednica nije usklađivala evidenciju i stanje glavne knjige sa dnevnikom i pomoćnim knjigama, niti su imale godišnji popis imovine. Opština Prijepolje je i korisnik službenih zgrada, poslovnog prostora i stanova ali se oni ne vode u službenim knjigama opštine. JP Direkcija za izgradnju Prijepolje nema u svojim poslovnim knjigama evidenciju opštinskih i nekategorisanih puteva obzirom, kako se navodi u Izveštaju, na velike iznose koji se vode u pripremi kod mesnih zajednica.

Kako piše u Izveštaju, Državna revizorska institucija ne izražava mišljenje o bilansu stanja opštine Prijepolje jer revizori nisu bili u stanju da pribave dovoljno odgovarajućih dokaza koji bi pružili osnov za mišljenje o stanju imovine i obaveza opštine Prijepolje. Jedna od preporuka odgovornim licima je da uspostave interno kontrolno okruženje, internu reviziju i budžetsku inspekciju u skladu sa zakonskim propisima. Interesantno je da je jedna od preporuka i da se Sportski savez isključi sa evidencije korisnika budžetskih sredstava.

Da podetimo, 2012. godine bila je veoma karakteristična. Zbog snežnog nevremena na snazi je bila odluka o vanrednoj situaciji koja je trajala duže nego u većini opština u Srbiji koje su imale slične probleme. Održani su lokalni izbori. Konstituisanje nove lokalne vlasti trajalo je prilično dugo, pa je nova koaliciona vlast konstituisana početkom jula 2012. godine.

Dupla isplata

Pažnja je posvećena stavki vezanoj za izmirivanju novčanih nadoknada po rešenjima suda na ime nezakonitog samodoprinosa, gde je podugačak niz nepravilnosti. U 49 slučajeva uočena je dupla isplata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari