Više od 90 odsto mladih u Srbiji između 14 i 29 godina najčešće koriste internet za komunikaciju sa prijateljima i za društvene mreže.
Rezultati istraživanja među mladima koje su u Srbiji sproveli Demostat i CeSID, a koja je objavljena u studiji Fondacije Fridrih Ebert, Mladi u Srbiji 2018/2019 koja je deo celine regionalnog istraživanja obavljenog u deset zemalja jugoistočne Evrope pokazuju da dve trećine mladih globalnu mrežu koristi radi traženja informacija i škole, kao i slušanja i skidanja muzike i razmene sadržaja, dok skoro polovina ispitanika neretko igra onlajn igre.
Nešto manji procenat koristi elektronsku kupovinu i bankarstvo intenzivnije, dok više od polovine
mladih ponekad kupi nešto preko interneta.
„S obzirom na skromnu medijsku i računarsku pismenost i usredsređenost na atraktivne sadržaje koji ne zahtevaju previše pažnje, internet potpiruje širenje lažnih vesti i populističke ideologije. Da bi se ovaj rizik smanjio, potrebno je raditi na povećanju medijske i računarske pismenosti“, jedan je od zaključaka objavljene studije.
Kako se dalje navodi, mlada generacija u Srbiji, uprkos tome što je nezadovoljna stanjem u društvu, nije zainteresovana za politička dešavanja, niti je voljna da učestvuje u javnim poslovima, već je, umesto toga, usredsređena na svoj privatni život.
„Mladi su zabrinuti za budućnost i finansijska pitanja, ali su ujedno i odlučni da, svako za sebe, pronađu put ka boljem životu, a mnogi od njih taj put vide u iseljenju u inostranstvo“, ističe se na sajtu Demostata.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.