Velika reorganizacija najvećeg evropskog proizvođača aviona Erbasa podrazumeva gašenje 10.000 radnih mesta, izjavio je francuski premijer Dominik de Vilpen. Upitan da li može da potvrdi izveštaje da će 10.000 od 55.000 radnih mesta biti ukinuto, Vilpen je juče radiju RTL odgovorio da „plan to predviđa, ali da Vlada kaže da nema otpuštanja“, te da „odgovor mora da bude nađen za svakog pojedinca“.
Velika reorganizacija najvećeg evropskog proizvođača aviona Erbasa podrazumeva gašenje 10.000 radnih mesta, izjavio je francuski premijer Dominik de Vilpen. Upitan da li može da potvrdi izveštaje da će 10.000 od 55.000 radnih mesta biti ukinuto, Vilpen je juče radiju RTL odgovorio da „plan to predviđa, ali da Vlada kaže da nema otpuštanja“, te da „odgovor mora da bude nađen za svakog pojedinca“.
Erbas je pre dva dana objavio da je dugo očekivano saopštenje o planu restrukturiranja odloženo. Uprava Erbasa odložila je sastanak rukovodstva i konferenciju za štampu pošto francuski i nemački akcionari matične kompanije EADS nisu uspeli da se slože gde da proizvode novi model A350 XWB, planiran da bude takmac Boingovom avionu 787. Vilpen kaže da će francuski predsednik Žak Širak razgovarati o tom pitanju s nemačkim kancelarom Angelom Merkel tokom susreta u petak.
Dva francuska finansijska dnevnika objavila su da šef Erbasa Lui Galoa traži zatvaranje 10.000 do 12.000 radnih mesta, prodaju nekih proizvodnih pogona i centralizaciju produkcije modela A350 u Francuskoj, u zamenu za saglasnost da se fabrika za model A320 gradi u Nemačkoj. Prema planu, i Francuska i Nemačka bi ukinule po 3.000 do 4.000 radnih mesta. Erbas i EADS odbili su da se izjasne o navodima medija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.