Država, odnosno Agencija za privatizaciju, obavezna je da beogradskom privredniku Nebojši Ivkoviću isplati 182 miliona dinara i zateznu kamatu za period od 2004. do 2007. godine zbog jednostranog i neopravdanog raskida ugovora o prodaji društvenog kapitala u zrenjaninskoj firmi AD Šinvoz. Agencija ima pravo žalbe na presudu Višem trgovinskom sudu na ovu odluku koju je doneo Trgovinski sud u Beogradu, odnosno sudija Ljiljana Matić.

Naime, ovaj sud je doneo presudu u privrednom sporu kojom je usvojen zahtev Nebojše Ivkovića da se zbog raskida ugovora izvrši povraćaj uplaćenog novca koji je dat u procesu privatizacije. Nebojša Ivković je 26. aprila 2004. godine, na aukciji Agencije za privatizaciju u Novom Sadu, za 240 miliona dinara kupio 70 odsto društvenog kapitala u zrenjaninskoj fabrici za remont šinskih vozila i izradu čeličnih konstrukcija Šinvoz. Prema ugovoru sa Agencijom, kupoprodajnu cenu trebalo je da isplati u šest jednakih godišnjih rata i da u fabriku investira 18 miliona dinara. Tokom 2007. godine investiranja su zaustavljena sa iznosom od 182 miliona dinara, a krajem te godine Šinvoz je otišao u stečaj. Nakon brojnih pritužbi akcionara i radnika, i procene da pet rashodovanih dizel lokomotiva Železnica Srbije, koje je Ivković uneo kao osnovna sredstva na ime investicije u Šinvoz, ne mogu to da predstavljaju, već je reč o obrtnim sredstvima, Agencija je krajem januara 2008. raskinula kupoprodajni ugovor sa Ivkovićem. On je u međuvremenu tužio Agenciju, a sada je prvostepenom presudom utvrđeno da je u pravu, jer je i revizorska kuća ocenila da je njegovo investiranje bilo po zakonu i da ne postoji nijedan razlog za raskid ugovora, uz obavezu da Agencija vrati Ivkoviću 182 miliona dinara, koliko je uplatio na ime četiri rate.

Zvaničnog reagovanja malih akcionara i bivših radnika Šinvoza do sada nije bilo, a sindikalni lider Mita Lisica neformalno je izrazio nezadovoljstvo, ocenjujući da „slučaj Šinvoz mora biti objedinjen“. Sa druge strane, Zoran Eremić iz sindikata Nezavisnost, kaže da će bivši radnici Šinvoza i članovi ovog sindikata takođe „tužiti Agenciju za privatizaciju za nanetu štetu svojih 40 odsto vlasništva“.

Praktično, ovakvim sledom događaja Ivković i dalje ostaje vlasnik Šivnoza, a država mu isplaćuje početno ulaganje.

Režiran stečaj?

Problemi oko Šinvoza protežu se već godinama, a od prošle u rešavanje ovog pitanja uključio se i Anketni odbor Skupštine Zrenjanina, koji ne odustaje od tvrdnje da je Šinvoz završio u režiranom stečaju zahvaljujući Ivkoviću. Trgovinski sud u Zrenjaninu još je u februaru prihvatio plan reorganizacije Šinvoza, kojeg je, kao najveći poverilac, podnela Ivkovićeva firma TT Logistik iz Beograda. Iza plana reorganizacije stoje i firme TT Kargo AG Buš iz Švajcarske i TT Kargo AG Vaduz iz Lihtenštajna, a u firmi trenutno na popravci vagona radi oko 60 radnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari