Na aerodromskim šalterima za čekiranje putnika i prtljaga, pored vaga za prtljag, mogle bi se uskoro pojaviti i vage za putnike, ne isključuje portparol američke Asocijacije vazdušnih prevoznika (ATA) Dejvid Kastelveter. „Porazgovarajte sa šefovima avio-kompanija i shvatićete da je i to moguće“, rekao je navodeći da će cena avionske karte uskoro zavisiti od ukupne težine, i putnika i prtljaga.
Na aerodromskim šalterima za čekiranje putnika i prtljaga, pored vaga za prtljag, mogle bi se uskoro pojaviti i vage za putnike, ne isključuje portparol američke Asocijacije vazdušnih prevoznika (ATA) Dejvid Kastelveter. „Porazgovarajte sa šefovima avio-kompanija i shvatićete da je i to moguće“, rekao je navodeći da će cena avionske karte uskoro zavisiti od ukupne težine, i putnika i prtljaga. Zbog brzog rasta cene avio-goriva, koje je skuplje tri puta nego 2000. godine, vazdušni prevoznici počeli su da snižavaju troškove na razne, doskoro nezamislive načine. Američka kompanija Ju-Es Ervajs na primer, ne nudi više nikakvu hranu niti piće u avionu. Delta Erlajns je uvela doplatu do 25 evra za svaku telefonsku rezervaciju, a American Airlines prošlog meseca postala je prva avio-kompanija na svetu koja je uvela doplatu od 15 dolara za svaki komad prtljaga putnika. Fakturisanju težine putnika izgleda da je najbliži američki Sautvest Erlajns koji već sada zahteva od putnika nadstandardne težine da kupe i drugu kartu ukoliko ne mogu da snize naslone za ruke, to jest ako delovima tela „prelaze“ na susedno sedište.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.