Regulatorno telo za elektronske emidije objavilo je izveštaj o monitoringu pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje od 15. do 20. februara ove godine. Kako navode, nadzor obuhvata 24 sata programa predmetnih PMU tokom svakog dana trajanja izborne kampanje i obuhvata sve objavljene programske sadržaje.
Napominju da je reč o početku predizborne kampanje, te da se preciznija slika može očekivati tek obuhvatanjem više dana nadzora programa.
Na RTS 1 zabeleženo je pojavljivanje četiri stranke čije liste nisu proglašene do 20. februara i devet proglašenih izbornih lista. I jednima i drugima ukupno RTS 1 posvetio je približno sat i deset minuta svog programa, a isto toliko vremena posvetio je i aktivnostima državnih funkcionera. Tema najvećeg broja priloga odnosila se uopšte na izbore. Najveći broj priloga na RTS 1 zabeležen je u neutralnom tonalitetu.
Kada je reč o komercijalnim emiterima, RTV Pink je izbornoj kampanji posvetio sedam sati i devet minuta programa. Na RTV Pink evidentirano je pojavljivanje sedam stranaka i političkih pokreta čije liste nisu proglašene do 20. februara i osam proglašenih izbornih lista kojima je PMU posvetio ukupno dva sata i šest minuta svog programa, a minut više aktivnostima državnih funkcionera. Distribucija tonaliteta objavljenih priloga ujednačena je sa 32 odsto neutralnog i negativnog i nešto manje od 36 odsto pozitivnog tonaliteta.
Na Hepi TV zabeleženo je pojavljivanje četiri stranke i devet izbornih lista. Ukupno trajanje svih priloga posvećenih izbornoj kampanji iznosi devet sati. Strankama i proglašenim listama posvećeno je tri sata i 31 minut vremena. Polovina svih priloga je negativnog tonaliteta, pozitivnih i neutralnih je približno isto – oko 25 odsto.
TV B92 izbornoj kampanji posvetio je devet sati i 31 minut. Zabeleženo je pojavljivanje tri stranke i osam proglašenih izbornih lista. Vreme zastupljenosti stranaka i proglašenih lista je četiri sata i 55 minuta. Aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je dva sata i 57 minuta. Zabeležen je izbalansiran, odnosno približno isti broj priloga u svim tonalitetima.
TV Prva izbornoj kampanji posvetila je dva sata i 22 minuta. Evidentirano je prisustvo pet stranaka i osam izbornih lista kojima je posvećeno ukupno sat i 49 minuta. Državnim funkcionerima ovaj PMU u posmatranom periodu posvetio je 54 minuta svog programa. Više od polovine objavljenih priloga posvećenih izbornoj kampanji je neutralnog tonaliteta, pozitivan tonalitet zabeležen je kod 33,53 odsto, a negativan kod 13,85 odsto priloga.
TV N1 izbornoj kampanji posvetila je dvadeset sati i 31 minut. Četrnaest stranaka i političkih pokreta, kojima nisu proglašene izborne liste do 20. februara, zastupljeno je sa četiri sata i 23 minuta, što je gotovo identično vreme koje je posvećeno proglašenim izbornim listama kojih ima devet. Približno 60 odsto ukupnog posmatranog programskog vremena ovog PMU pripada analitičarima i ostalim učesnicima. Aktivnostima državnih funkcionera ovaj PMU posvetio je 45 minuta svog programa. U 61,95 odsto priloga dominira negativan tonalitet koji u najvećoj meri pripada temama „negativno o Aleksandru Vučiću“ i kritici vlasti.
TV Nova S izbornoj kampanji posvetila je skoro 14. Zabeleženo je prisustvo 13 stranaka i političkih pokreta, i devet izbornih lista proglašenih do 20. februara. Više od polovine analiziranog programskog vremena, odnosno sedam sati i 15 minuta, posvećeno je analitičarima i drugim učesnicima izborne kampanje, a proglašenim listama četiri sata i 52 minuta. Najzastupljenija tema je „kritika vlasti“, a u 55,96 odsto priloga dominira negativan tonalitet. Izveštavanju o aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je 26 minuta.
Al Jazeera posvetila je izbornoj kampanji nešto više od dva sata svog programa. Od tog vremena, sat i četrdeset sedam minuta posvećeno je analitičarima i drugim učesnicima izborne kampanje. Zabeležno je prisustvo četiri stranke i politička pokreta, kojima je posvećeno osam minuta i šest sekundi, i tri proglašene izborne liste kojima je posvećeno šest minuta i 25 sekundi. Približno dve trećine priloga je negativnog tonaliteta, a najzastupljenija tema je „ekologija“. Aktivnostima državnih funkcionera ovaj PMU posvetio je oko dva i po sata svog programa.
Insajder TV je izbornoj kampanji posvetila pet sati i 36 minuta. Nije zabeleženo prisustvo stranaka i političkih pokreta, a zabeleženo je učešće jedne proglašene izborne liste kojoj je posvećeno tri minuta i 54 sekunde. Više od polovine zabeleženih priloga je neutralnog tonaliteta (54,03 odsto), negativivnog 45,04 odsto, i 0,94 odsto priloga pozitivnog tonaliteta. Aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je sat i 24 minuta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.