Raška je odavno poznata kao rodno mesto značajnih umetnika, ali među njima najneobičniji umetnički dar ima mašinski tehničar Nikola Ostraćanin, kome se smeši ulazak u Ginisovu knjigu rekorda jer je napravio jedinstven mozaik manastira Gradac. Nikola je kopiju zadužbine kraljice Jelene Anžujske iz XIII veka na podlozi od medijapana izradio koristeći više od 50.

Raška je odavno poznata kao rodno mesto značajnih umetnika, ali među njima najneobičniji umetnički dar ima mašinski tehničar Nikola Ostraćanin, kome se smeši ulazak u Ginisovu knjigu rekorda jer je napravio jedinstven mozaik manastira Gradac. Nikola je kopiju zadužbine kraljice Jelene Anžujske iz XIII veka na podlozi od medijapana izradio koristeći više od 50.000 uložaka (mina) za hemijske olovke! Za ovaj neobičan i jedinstven umetnički podvig bilo mu je potrebno godinu i po dana strpljenja, napornog rada i odricanja.
Za ovaj mozaik već su se zainteresovali neki likovni kritičari, ali i potencijalni kupci, a Nikolinu odluku da sačini ovaj jedinstven mozaik po mnogo čemu je odlučila igra sudbine. Nikola je, zajedno sa ocem, imao mali zanatski biznis punjenja ispražnjenih uložaka hemijskih olovaka ali je taj posao propao jer je uvoz jevtinih uložaka iz Kine njihov biznis učinio bespredmetnim.
„Ostala mi je gomila neupotrebljenih uložaka koje sam počeo da ugrađujem u mozaik“, priča Nikola Ostraćanin i dodaje da mu je ideju dala novinska priča o ženi koja je od perli napravila kopiju Da Vinčijeve „Tajne večere“.
„Moja inspiracija bila je francuska princeza na srpskom dvoru Jelena Anžujska koja je imala svoju školu tapiserije i bila izuzetno umetnički nadarena“ – podseća Nikola Ostraćanin.
Za izradu ove neobične umetničko-zanatske kombinacije, dimenzija 120 sa 180 centimetara, imao je izuzetnu volju, ali i strpljenje. Tvrdi da je najmanje 100.000 puta morao da sedne i ustane od stola, ali je zadovoljan što je izdržao i na kraju ostvario svoj naum.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari