Divlji prevoz u samom Zrenjaninu i na međumesnom relacijama, naročito prema Novom Sadu, toliko je uzeo maha da su autobusi poluprazni a putnici se odlučuju za prevoz neregistrovanim putničkim vozilima iako cena karte nije bitno jeftinija. Putovanje do Beograda tako košta 350 dinara, što je otprilike i cena autobuske karte dok se za prevoz do Novog Sada plaća 250 dinara.

Divlji prevoz u samom Zrenjaninu i na međumesnom relacijama, naročito prema Novom Sadu, toliko je uzeo maha da su autobusi poluprazni a putnici se odlučuju za prevoz neregistrovanim putničkim vozilima iako cena karte nije bitno jeftinija. Putovanje do Beograda tako košta 350 dinara, što je otprilike i cena autobuske karte dok se za prevoz do Novog Sada plaća 250 dinara. Naravno, reč je o vožnji u polovnim automobilima, bez karte i osiguranja u slučaju nezgode. O komforu nema ni reči, jer svaki od vozača gleda da krene na put sa četiri putnika, kako bi se tura isplatila. Guranje na sedištima samo je jedna od neprijatnosti na ovakvim putovanjima. Na divlje prevoznike žale se i registrovani prevoznici. Najviše primedbi stiže iz zrenjaninskog Autobanata, koji pokušava da poboljšanjem usluge povrati putnike.
– Mi zbog divljih prevoznika i taksista gubimo pet miliona dinara mesečno, a taj novac bi mogli da uložimo u nova vozila. U poslednjih godinu dana smo obnovili vozni park, uloženo je 6,5 miliona evra i kupljeno 30 vozila i nova perionica. Dali smo brojne olakšice putnicima, popuste za đake i studente, besplatan gradski prevoz za starije do 65 godina ali i dalje trpimo posledice – objašnjava Goran Agramović, direktor Autobanata.
Ovog proleća rukovodstvo zrenjaninskog Autobanata najavilo je borbu za svakog putnika, jer su divlji prevoznici počeli da preotimaju putnike sa obeleženih autobuskih stajališta za međumesne relacije. Da situacija nije nimalo bezazlena potvrđuje i direktor saobraćaja u Autobanatu Dragan Kostić, koji kaže da su divlji prevoznici sada počeli da vrbuju putnike i na šalterima autobuske stanice, gde se prodaju karte za autobuski saobraćaj.
– Bez imalo straha i stida taksisti prilaze putnicima na našem peronu i nude im prevoz. Uočilo smo i nekoliko bivših radnika i nije nimalo lako boriti se protiv ove pojave, objasniti putnicima da je divlji prevoznik bez osiguranja i potpuno nepouzdan – kaže Kostić.
Dežurni inspektori praktično su nemoćni u borbi sa divljim prevoznicima, pa uprkos kaznama obim divljeg prevoza nije smanjen već povećan. Samo prema Novom Sadu saobraća 40 divljih prevoznika i taj posao cveta poslednjih pet godina. Razlozi, tvrde taksisti, leže u činjenici što su nezaposleni našli način da obezbede prihode i neće ih se odreći upkos kontrolama i kaznama. Prevoz putnika nije adekvatno uređen ni kada je reč o taksi prevozu u samom Zrenjaninu. Registrovano je 10 taksi stanica ali je sve veći broj i slobodnih prevoznika, čak i onih koji kućni budžet pored plate dopunjuju prevozom robe i putnika u slobodno vreme. Čitavo leto traje pravi rat između inspektora i taksista oko taksi stajališta. Za sada je jedini efekat sukoba da su taksisti izmešteni iz centra, zahvaljujući podršci saobraćajne policije ali su zato sada okupirane druge lokacije u Zrenjaninu. Nepotrebno je naglašavati da je reč o nenamenskim i neadekvatnim lokacijama za taksi stajališta. Najavu otvaranja taksi stanice Autobanat, koja treba da počne s radom u septembru, mnogi od putnika podzravljaju jer žele da se voze ispravnim vozilima.
Autobanat je, naime, kupio 25 novih golf vozila i namerava da za svaku vožnju izdaje fiskalni račun. Sem ove usluge, vozači će biti uniformisani, svako vozilo imaće klima-uređaj i sigurnosne sisteme što bi trebalo da podigne nivo taksi prevoza.
Na početak rada nove taksi stanice kolege taksisti ne gledaju sa odobravanjem, tvrdeći da taj posao nije nimalo lak i da treba vremena da se razradi.
Od deset privatnih taksi stanica najstarija stanica u Zrenjaninu je Radio taksi i kod ovog prevoznika ima najmanje nepravilnosti i primedbi putnika. Novootvorene stanice u protekle dve godine često menjaju članove, zabeleženo je nekoliko štrajkova i odvajanja članstva a uslovi za rad se svode na plaćanje paketa od 300 evra za početak posla i 3.000 dinara mesečne članarine, dok je sve ostalo zarada vozača od koje treba platiti porez i doprinose državi. Primedbe putnici nemaju kome da upute, počev od neljubaznih dispečera i dispečerki do taksista s neispravnim vozilima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari