Treći tender za prodaju leskovačkog Jugekspresa, nekada najvećeg autosaobraćajnog preduzeća južno od Niša, nije uspeo, jer se nije prijavio nijedan zainteresovani kupac. Tako se nastavlja agonija kolektiva kome preti likvidacija.

Kada je bio raspisan prvi tender, izgledalo je da ima nade za ovaj kolektiv, jer se prijavio beogradski Roming elektroniks, koji je otkupio dokumentaciju, a na drugom je bilo zainteresovano vranjsko Jedinstvo, ali ni tada nije bila dostavljena nikakva ponuda, a sada kupaca uopšte nema.

Prema uslovima za kupovinu leskovačkog Jugekspresa mogle su da se jave samo one firme koje se bave prevozom putnika u poslednje tri godine i koje su 2007. ostvarile prihod od tri miliona evra. Procenjeno je da imovina Jugekspresa vredi oko 420 miliona evra, a gubitak ovog kolektiva u 2007. godini iznosio je 137 miliona dinara, dok je na platnom spisku oko 200 zaposlenih, a pre nekoliko godina je radilo 700 vozača i konduktera. Imovina Jugekspresa obuhvata oko 5,5 hektara, ima stručnu radnu snagu, ali i zastareo vozni park, a u dva kruga realizacije socijalnog programa otišlo je oko 400 radnika. Prema podacima privatizacionog savetnika koji čine konzorcijske kuće BPA – London i Zastava partneri, leskovački Jugekspres ima 70 putničkih vozila, ali je samo 45 u kakvom-takvom voznom stanju.

U Jugekspresu tvrde da su poslednjih godina zbog nepoštovanja reda vožnje tzv. linijskih prevoznika svakoga dana beležili gubitak od 100.000 dinara.

-To više nije nikava tajna. Privatni autoprevoznici kreću sa autobuske stanice pet minuta pre naših autobusa i pokupe putnike. Linije ka planinskoj zabiti uglavnom smo mi održavli bez obzira na gubitke koje neminovno beležimo, jer ne želimo da ostavimo naše sugrađane bez prevoza – kaže Slobodan Drašković, direktor Jugekspresa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari