Iako su propisi koji regulišu oblast plovidbe bili kvalitetni, oni treba da budu harmonizovani sa principima i stadardima važećim u zemljama Evropske unije, smatra pomoćnik za vodni saobraćaj ministra infrastrukture mr Pavle Galićkoji je o novom Zakonu o unutrašnjoj plovidbi i planovima razvoja vodnog saobraćaja govorio na Skupštini Udruženja kapetana unutrašnje plovidbe Srbije.

– Naše ministarstvo je unazad tri godine radilo na pripremi Zakona o unutrašnjoj plovidbi i on se radi po uzoru na efikasne i kvalitetne zakone koji važe u zemljama Evrope. Moramo da pratimo norme i standarde koji se odnose na vodni saobraćaj, obebedimo adekvatnu infrastrukturu, a stvaranje uslova za bezbednu plovidbu treba da prati stretegija investicionog pokrića. U planu je formiranje lučkih uprava i Agencije za promociju i razvoj unutrašnjeg vodnog transporta – rekao je Galić, dodajući da se očekuje da će do kraja juna naredne godine prva verzija nacrta Zakona o unutrašnjoj plovidbi biti data na javnu raspravu, a u septembru konačna verzija stići će u Skupštinu Srbije.

Kako se čulo na Skupštini kapetana unutrašnje plovidbe, osim zakonske regulative potrebno je učiniti još dosta toga u oblasti vodnog saobraćaja gde dugo nije bilo ozbiljnijih investicija u vodnoj infrastrukturi, vodni transport beleži pad, a najmlađi kapetan u Srbiji ima 45 godina.

Članovi Udruženja kapetana unutrašnje plovidbe pokrenuli su inicijativu za otvaranje odeljenje Brodarske srednje škole u Kladovu, koja bi prve đake trebalo da upiše većnaredne godine. Time bi se u dogledno vreme popravila i kadrovska struktura i podmladile posade u kojima trenutno najmlađi članovi imaju od 35 do 40 godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari