Nadležni u Novom Sadu ćute na najavu obustave gradskog prevoza 1foto: R. Balać

Najava vozača i drugih radnika JGSP „Novi Sad“ da će od ponedeljka, 7. februara, potpuno zaustaviti gradski prevoz ukoliko sa nadležnim u gradu ne postignu sporazum o povećanju plata, uzburkala je javnost i izazvala brojne reakcije.

U Stranci slobode i pravde konstatuju da restrikcije polazaka autobusa na gradskim linijama, a zatim i najavljeni štrajk vozača tresu preduzeće od kojeg zavisi javni saobraćaj u Novom Sadu.

„Šta još treba da se dogodi da bi gradska vlast, koja gazduje JGSP „Novi Sad”, shvatila da nešto ne funkcioniše i preduzela konkretne korake“, pitaju u SSP.

„Kovid kriza samo je ogolila hronični problem ovog preduzeća: JGSP „Novi Sad” kuburi s nedostatkom vozača, jer su plate male, a odgovornost velika. Sada, kad su zaposleni počeli da oboljevaju – doslovce više nema ko da vozi autobuse, što stvara dodatni pritisak na zdrave vozače, ali i građane koji su zbog proređenog reda vožnje prinuđeni da trpe gužve, izlažu se dodatnim rizicima od zaražavanja, kasne na posao…“, navodi se u saopštenju.

U SSP pitaju kako je moguće da u vremenu kada se novac deli šakom i kapom, gradski oci ne mogu da pronađu način da obezbede povišicu za naše sugrađane koji predano obavljaju veoma odgovoran posao i dodaju da izgleda da je „zlatno doba” rezervisano samo za odabrane.

Štrajk vozača GSP i njihove zahteve za povećanje plata i izmene kolektivnog ugovora podržala je Akcija progresivne Vojvodine.

Nadležni u Novom Sadu ćute na najavu obustave gradskog prevoza 2
foto: R.B.

Osvrćući se na redukciju polazaka autobusa zbog bolesti više od stotinu vozača, u APV prebacuju rukovodstvu tog preduzeća što se odlučilo na taj korak, umesto da privremeno angažuje nove radnike i izbegne kolaps gradskog prevoza.

„Štaviše, uprava JGSP-a ne vodi računa ni o tome da zaradama stimuliše vozače koji su ostali da rade u tom preduzeću, na radnim mestima s povećanim rizikom, dok se milioni iz gradskog budžeta razbacuje na nepotrebne stvari, kao što je iznajmljivanje novogodišnjih ukrasa u februaru“, navode u APV.

U toj organizaciji podsećaju gradsku vlast da javni prevoz u Novom Sadu postoji više od sto godina i da je još u vreme SFRJ bio jedan od najfunkcionalnijih u državi, a sad je pred raspadom.

„Upozoravamo javnost da najavljeni štrajk vozača i redukcija broja polazaka autobusa predstavljaju tihu najavu privatizacije JGSP-a, koji je već duže vreme na meti SNS tajkuna. Zato ga moramo zajedno braniti i sačuvati, kao i druga gradska javna dobra“, poručuju iz Akcije progresivne Vojvodine.

Niko iz gradske vlasti nije se oglasio povodom zahteva vozača GSP-a i najavljenog štrajka, koji će izazvati ne samo saobraćajni kolaps već uticati na ukupan život grada i funkcionisanje privrede, školstva, trgovine …

Jedan od vozača, Vladimir Andrić, rekao je za Danas da im se nije obratio niko iz gradske uprave povodom zahteva za povećanje plata i odluke da će, ukoliko to izostane, obustaviti gradski prevoz.

U komentarima na društvenim mrežama građani podržavaju zahteve radnika GSP-a, ali ima i onih koji se ne slažu sa obustavom saobraćaja.

Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari