Pozivajući se na pojedine italijanske portale, domaći mediji minulih dana ponovo su, ovoga puta gromoglasnije no ranije, najavili relativno skorašnji početak proizvodnje novog, ili još jednog modela automobila u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija.
Prema tim informacijama, u kragujevačkom Fijatu u dogledno vreme (tokom 2020. ili početkom 2021.) treba da startuje proizvodnja novog Fijatovog SUV-a, odnosno gradskog terenca, čija bi jedna od verzija imala i sedam sedišta. Proizvodnja sadašnjeg modela “500L”, prema tim informacijama, ne bi bila prekinuta. Naprotiv, bila bi nastavljena, s time što bi se proizvodila verzija “šumadijskog fiće” sa novim hibridnim motorom i potvrđenim benzinskim motorom Firefli.
Za razliku od ranije, aktuelne informacije o novom modelu u Kragujevcu, prema oceni upućenih u ovu problematku, kao i predstavnika zaposlenih u Fijatovoj fabrici, deluju donekle ozbiljije. Pre svega zbog toga što se kao izvor navodi Oliver Fransoa, globalni šef brenda Fijat, koji je navodno nedavno potvrdio da ta kompanija planira da terenac (porodični krosover srednje veličine) na bazi „fijata tipo“ proizvodi u Kragujevcu. Zatim i zbog toga što se kao datum početka proizvodnje novog vozila ne navodi kraj ove ili početk naaredne godine, već 2021., što je poprilično realan rok za osvajanje i marketinšku promociju bilo kog novog modela automobila.
Globalni šef brenda Fijat Olifer Fransoa se, doduše, nigde ne citira, ali se njegova navodna izjava prepričava, što je, ipak, pomak u odnosu na ranije najave novog modela u Kragujevcu zasnovane na nezvaničnim, to jest neimenovanim izvorima. Ono što, međutim, umanjuje verodstojnost i poslednje najave novog modela u kragujevačkom Fijatu, jeste što dolazi nekako u nedoba, odnosno usred kolektivnog godišnjeg odmora – “feragosta” – u svim Fijatovim fabrikama širom sveta. Investicioni i poslovni planovi ozbiljnih kompanija u vreme godišnjih odmora se retko, ili uopšte ne saopštavaju. Obično se to čini početkom ili krajem, eventualno sredinom godine, kao što je to lane učinio izvršni direktor Grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA), počivši Serjo Markione, koji je, početkom juna 2018., najavio novi petogodišnji plan FCA grupacije.
Poznavaoci svetske automobilske industrije smatraju, nadalje, da će Fijat Krajsler ipak da postigne dogovor sa Reno-Nisan grupacijom o formiranju jedne od tri najveće automobilske komapnije na svetu. Otuda, ističu, deluje nelogično da Fijat najavljuje novi model u Kragujevcu dok sa Renoom ne usaglasi investiciono-razvojno-proizvodne planove. Ima, međutim, i onih koji tvrde da Renoova fabrika u Sloveniji (Novom Mestu) odlično radi, te da ta francuska kompanija ne bi bila zainteresovana da proizvodnju svojih modela locira i u Kragujevcu.
Predstavnici zaposlenih u kragujevačkom Fijatu ističu da oni nikakve informacije o novom modelu nemaju, ali da ih s nestpljenjem iščekuju. Ističu da je i Fijatu u interesu da što pre uposli kapacitete fabrike u Kragujevcu, što sa postojećim modelom “500L”, koji se sve slabije prodaje na svetskim tržištima, nije moguće. Podsećaju da su očekivali da menadžment FCA grupacije investicioni plan ( sa informacijom o novom modelu) za fabriku u Kragujevcu saopšti još početkom ove godine, što se, uprkos oficijelnim najavama, nije desilo. Misle da bi krajem godine zaposleni u Kragujevcu napokon morali da znaju kakva je sudbina fabrike u kojoj rade. Tim pre što su, usled usklađivanja proizvodnje “Fijata 500L” sa smanjenim zahtevima tržišta, sve češće na plaćenim odsustvima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.