Apel prosvetne vlasti da nastavnici imaju razumevanja prema đacima koji su duže odustvovali iz škole zbog bolesti, da im omoguće da nadoknade propušteno gradivo, da ih ne “bombarduju” kontrolnim i pismenim zadacima i ne ispituju čim se vrate u školske klupe, nije imao mnogo efekta.
Roditelji su se prethodnih dana žalili Ministarstvu prosvete, koje je direktore škola moralo da upozori na poštovanje propisa.
– Bojni pozivi i pisane predstavke roditelja učenika upućene Ministarstvu prosvete pokazuju da pojedini direktori osnovnih i srednjih škola nisu uvažili naše preporuke u vezi sa nastavkom rada u školama, a posebno u delu koji se odnosi na ocenjivanje učenika i realizaciju pismenih zadataka, kontrolnih vežbi i usmenog ispitivanja. Zbog toga je Ministarstvo uputilo dopis direktorima svih osnovih i srednjih škola kako bi ih još jednom podsetilo na obavezu poštovanja pravilnika o ocenjivanju – kažu u Ministarstvu.
Kako saznaje Danas, najviše je primedbi na nastavnike u osnovnim školama. Bilo je slučajeva da su đake već prvog radnog dana posle produženog raspusta sačekale pismene provere znanja, uz obrazloženje da su planirane još u septembru i da su deca znala mesecima unazad šta ih čeka. Nadležni, međutim, poručuju da prosvetni radnici nisu pažljivo čitali pravilnike o ocenjivanju.
– Škole koje odmah nakon dužih odsustvovanja većine đaka zbog bolesti i neplaniranog prekida nastave zbog vremenskih neprilika, realizuju pisane i usmene provere znanja, ne primenjuju postojeće pravilnike o ocenjivanju učenika u osnovnim i srednjim školama – kažu u Ministarstvu.
Oni podsećaju direktore na član pravilnika o ocenjivanju, po kome su odeljenska veća bila dužna da održe sastanke i naprave nove rasporede provera znanja. Poručuju i da nenajavljene provere, od čijih rezultata zavise zaključne ocene, dovode u pitanje ključne funkcije i principe ocenjivanja, te da bi dinamika ispitivanja trebalo da bude prilagođena đacima, u okolnostima kada oni zbog bolesti i dalje odsustvuju sa nastave.
Kako do zaključne oceneDa bi se izvela zaključna ocena iz nekog predmeta osnovci moraju da imaju najmanje četiri ocene u toku polugodišta, a srednjoškoci minimum tri. Izuzetak su predmeti koji su u nedeljnom rasporedu zastupljeni sa jednim časom – u tom slučaju se zaključna ocena može izvesti ako je učenik ocenjen najmanje dva puta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.