Narodna stranka ocenila je danas da je preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“ direktno odgovorno za iskakanje iz šina i prevrtanje vagona-cisterne pune sumporne kiseline kod Jagodine.
Kako su naveli u saopštenju Odbora Narodne stranke za saobraćaj, pruga godinama nije održavana a bezbednost na železnici je dodatno ugrožena jer su ukinuta radna mesta čuvara pruge koji su kontrolisali stanje šina svakog dana.
„Voz koji je prevozio sumpornu kiselinu od Šapca do Dimitrovgrada prolazi i kroz tunel ispod Vukovog spomenika u centru Beograda. Da je vagon ispao iz šina i kiselina se izlila u gradskom području, dogodila bi se ekološka katastrofa i zato je neophodno da nadležni konačno tom pitanju posvete punu pažnju i preduzmu neophodne mere“, navodi se u saopštenju.
Narodna stranka pozvala je Ministarstvo gradjevine, saobraćaja i infrastrukture da konačno uvede red u „Železnice Srbije“, navodeći da je u prethodnom periodu povećana učestalost ispadanja vagona iz šina.
„Nadležnima je poznato da prevoznici puštaju u saobraćaj vagone koji tehnički nisu ispravni ili su natovareni preko dozvoljene vrednosti, a preduzeće ‘Infrastruktura železnice’ ne nalazi rešenja da proveri i ostale elemente voza koji su ključni za bezbednost“, naveo je taj odbor Narodne stranke.
Oni su kazali da je medju najvažnijim uzrocima nezgoda loše stanje koloseka na ulascima u stanice, koji su zbog neodržavanja nestabilni, pa se vagoni „ljuljaju“.
„Neodržavane pruge su stare i 50 godina, a cisterne su i inače nestabilnije od ostalih vrsta vagona pri kretanju, jer se tečnost u njima pomera, pa se u krivinama sabiraju oscilacije“, navela je Narodna stranka.
„Redovno održavanje koloseka i skretnica na svim prugama i u svim stanicama ne postoji, nego se reaguje kada se nešto desi i takva praksa mora se hitno promeniti“, zaključuje se u saopštenju Odbora Narodne stranke za saobraćaj.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.