Nasilje u porodici u prošloj godini SOS službi pri Centru za socijalni rad u Pirotu prijavila je 21 osoba. U 17 slučajeva nasilje su prijavile žene, a u četiri – muškarci. U najvećem broju žene su prijavljivale nasilne supruge ili vanbračne partnere, mada je bilo i prijava zbog toga što su supruge psihički i fizički maltretirale muževe.

Nasilje u porodici u prošloj godini SOS službi pri Centru za socijalni rad u Pirotu prijavila je 21 osoba. U 17 slučajeva nasilje su prijavile žene, a u četiri – muškarci. U najvećem broju žene su prijavljivale nasilne supruge ili vanbračne partnere, mada je bilo i prijava zbog toga što su supruge psihički i fizički maltretirale muževe.
Projekat SOS telefona, koji je finansiran iz lokalnog budžeta preko Lokalnog plana akcije za decu, trajao je od sredine jula do kraja prošle godine. Direktor Centra za socijalni rad Marija Vasić kaže da će nastojati da se rad SOS telefona nastavi i u ovoj godini.
– Dovoljno je da postoji samo jedan slučaj zlostavljanja i to je već alarmantno i dovoljan znak da treba reagovati. Ne treba dopustiti da ova pojava uzme previše maha i kasnije da se radi na saniranju većeg problema, već ga treba u korenu rešavati na adekvatan način. Broj poziva koji smo primili dovoljno govori – kaže Vasićeva.
U najvećem broju slučajeva žene su prijavljivale svoje nasilne supruge, mada je bilo i prijava za nasilno ponašanje vanbračnih partnera.

Rad bez problema

– Nismo imali problema u razumevanju s osobama koje su prijavljivale nasilje u porodici. Žrtve nasilja se u većini slučajeva nisu javljale u situaciji dok je nasilje akutno, dok se dešava, nego su se javljale da pitaju, da se informišu, tako da uglavnom nismo imali problema da ne možemo da se razumemo sa njima ili da ne mogu da objasne šta se događa. U zavisnosti od problema, upućivali smo ih da se obrate Centru za socijalni rad, Policijskoj upravi ili, ako su neposredno pre toga bile pretučene, da se jave lekaru radi prikupljanja dokumentacije – kaže jedna od radnica koja je primala pozive na SOS telefonu.

– Putem SOS telefona se ne rešavaju problemi. On služi za prijavu nasilja i urgentno reagovanje ukoliko je nasilje toliko eskaliralo da osoba koja ga trpi ne može sama da obavesti druge službe i institucije koje se bave ovim problemom koje u datom momentu moraju hitno da reaguju. Takođe, putem ovog telefona žrtve nasilja dobijaju određene smernice kome dalje mogu da se obrate za pomoć, na koji način mogu da ostvare određena prava i time bivaju osnažene da svoje slučajeve, ukoliko žele, dalje procesuiraju – objašnjava Vasićeva, dodajući da je najviše poziva bilo sa teritorije pirotske opštine, ali i iz babušničke, a imali su i tri poziva iz drugih gradova.
Radnici na SOS telefonu primili su i prijavu ženske osobe na ponašanje njene maćehe prema ocu kao i jednu anonimnu prijavu gde se sumnjalo na nasilje u komšiluku.
– U takvim slučajevima radnici Centra za socijalni rad u saradnji s Policijskom upravom ili sami odlaze na teren ili šalju pozive domaćinstvu u kome se sumnja na nasilje kako bi se videlo o čemu je reč, kakva je situacija i da li treba preduzimati neke ozbiljne mere ili se pak radi o lažnoj uzbuni – kaže ona.
Vasićeva dodaje da su u dva slučaja muževi prijavljivali da supruge psihički i fizički maltretiraju njih i decu, a u jednom je sin prijavio oca koji je maltretirao majku i njega.
– Jedna prijava se odnosila na problem viđanja između oca i maloletnog deteta. Takva lica upućujemo ili na sud koji treba da reši ovakvu vrstu problema ili ih pozivamo da dođu na razgovor u Centar, jer tu SOS služba nema ingerencije – kaže Vasićeva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari