Nastavnik priča, đaci ne slušaju: Koji su najveći disciplinski problemi u školama u Srbiji?

Ostavite komentar


  1. Ocenjivanje treba da se promeni. Na primeru osnovne škole i matematike: ko na kraju 8. razreda ima znanje na nivou 4. razreda, zaključuje mu se ocena 4. Ko je sve razrede usvojio, dobija ocenu 8. Ko na kraju 8. razreda ima znanje na nivou 2. razreda gimnazije (jer ima i takvih) dobija ocenu 10.

    I tako redom za sve predmete.

    Podrazumeva se da svako prati nastavu u odelenju u kojem se „izučava“ nivo do kojeg je „dobacio“, tako da ako osmak zna matiš na nivou 4, taj prati matematiku 5. Ko nije mrdn’o od matematike 1, taj će da „izučava“ matematiku 1 kol’ko god godina treba dok ne dobaci do sledećeg nivoa, pa bilo to i svih 8 godina.

    Takođe se podrazumeva da ko izađe iz svih 12 godina školovanja sa ocenom iz matematike 3, taj verovatno ne bi trebao da upisuje PMF ili mašinstvo, a ko iz srpskog i engleskog ima 4 verovatno treba da zaobiđe filološki…

  2. Kao iskusni nastavnik u školi tvrdim da postoji jako jednostavno rešenje za ceo problem.
    Opcije su 2 i obe proističu iz iste osnovne nepravilnosti: Predavač je ujedno i Ispitivač. Tu imamo očigledan konflikt interesa (jer je uspeh delimično zavisan od učenika, ali delimično i od kvaliteta nastave!)

    Rešenje:
    a. na kraju svakog razreda se polaže državni kontrolni ispit
    b. na kraju svakog tromesečja se polaže državni kontrolni ispit

    Ograničenje:
    Rešenje važi za predmete okd kog je moguća pismena procena znanja

    Kako:
    Isto kao što se radi na državnoj maturi svuda u svetu.
    a. Postoji unapred definisani spisak pitanja, koji se tik pred sam početak rada računarski bira i raspošilje svim školama u isto verme.
    b. Predavač koji je prisutan u učionici da spreči prepisivanje može biti nadziran nadzornom ako za to postoji mogućnost (snima se, pa se, ako zatreba ili slučajnim izborom pregleda, da li je bilo nepravilnosti) kamerom i nija predavaš koji predaje predmet za koji se radi kontrolni ispit (matematičar sedi na ispitu iz biologije itd…)
    c. Ocenjivač nije iz škole iz koje su đaci, nego pod šifrom dobija skenirane kopije radova đaka i ocenjuje ih na osnovu pravila za ocenjivanje (to već sve postoji u svetu tačno kako treba da se opiše, a kod nas postoji za prijemni za srednje škole). Skenovi ocenjenih radova i ocene se ubacuju u sistem
    d. Svaki ocenivač ocenjuje onoliko dece koliko uči
    e. Postignuti poeni se normiraju (srednja vrednost, standardna deviacija) na kraju celog ocenjivanja i na osnovu toga se daju ocene
    e. Svaki ocenjivač koji posle nekog vremena (recimo 4 ispitivanja) nema gausovu raspodelu poena se proverava od strane ostalih kolega ponovnim pregledom radova i/ili ministarstva.

    Posledice:
    a. Roditelji ne mogu vršiti pritisak na nastavnike oko ocena
    b. Neznatno više rada za zavod za školstvo
    c. Potreba po (dosta jednostavnom) informacionom sistemu
    d. Nastavnik postaje prijatelj deci odnosno pomagač u pripremanju za što bolju izradu kontrolnog gde on uopšte nije prisutan

    Otvoren sam za diskusiju. Hvala!

  3. ne da ne slušaju, nego je opšte rasulo, opšta katastrofa, ne zna se ko je gori, roditelji ili ta bahata razmažena deca kojoj je sve dopušteno. U svakoj generaciji bilo je problematičnih đaka, prosto ne postoji generacija u kojoj nije bio jedan-dva manupa, ali nekada su ti mangupi imali čak i dobre štosove, poštovalil su profesora, takvi bi pvi pomogli školskom drugu u nevolji. Danas ovo je opšti raspad sistema, bahatost, primitivizam najžešćih razmera

  4. Prvo fali im kućno vaspitanje. Drugo da bi im bili nastavnici i gradivo zanimljiviji treba da ostave telefone pre ulaska u učionicu, a učionice u srednjim školama treba da opreme kompjuterom, projektorom i internetom kako bi nastavnik mogao da kombinuje više metoda rada.

  5. Pre vise od dvadeset godina sam dobila zadatak da Nastavnickom vecu u svojoj skoli odrzim predavanje o mogucnostima interneta. Tada je to bilo nesto sasvim novo i INTERESANTNO! Probala sam kako ce to izgledati, a publika su bila moja deca. Kada sam zavrsila, pitali su me zasto predavanje traje dvadesetak minuta, ako je to CAS? Zar ne treba da traje bar cetrdeset. Morala sam da im objasnim da vecina NASTAVNKA nema STRPLJENJA da prati izlaganje duze od onoga sta sam ja zamislila. I bila sam u pravu. Vecina nezainteresovanih su bili bas oni koji su trazili grobnu tisinu na casu, a predavanja drzali ex katedra.

  6. Skolstvo je u raspadu. Male plate, nikakva prava i puno obaveza nastavnog osiblja destinulisu mlade za taj posao. Zdravstvo i skolstvo su temelj drustva a vojska i policija temelj drzave.

  7. Skola i skolski programi u Srbiji su toliko zastareli, zahtevaju promenu odavno. A da ne govorimo da sami nastavnici ne zele da se ista promeni, sem plate.

  8. Nastavnik koji se potpisao kao „eto“ je vrlo jednostavno sve rekao i nema tu sta da se doda i oduzme. I ja sam na zalost nastavnik, jer ovo vise nije skola nego prihvatni centar u koji dolaze deca da nisu kod kuce, jer roditelji jedva cekaju da im deca odu u skolu pa da „malo odmore“. U skoli nema kazne ni za lose ponasanje,niti za ogroman broj izostanaka koje roditelji pravdaju. Pojacan vaspitni rad traje po pola godine, pa, kao, ako on ne da rezultate, ide kazna. Naravno, ima dece kija svoje duznosti obavljanu u skladu sa skolskim pravilima. Samo, znam, da je ova vlast nesposobna, a i ne zeli nista da promeni, jer joj mladi uceni ljudi ne trebaju, kako ne bi isplivali i „pobedili“ ovaj nepismeni, bahati, korumpirani….ŠLJAM

  9. U vecini osnovnih skola posebno beogradskih gde je veliki broj ucenika u odeljenju na casu vladaju bezobrazni ucenici. Buka, svadje medjisobne i sa nastavnikom, tuce,setanje po ucionici, prosipanje hrane, gadjanje sa hranom i svakakvim predmetima, unistavanje skolskih stvari zbog ovoga nastavnici prekidaju cas i raspravljaju sa takvim ucenicima. Oni djaci koji hoce nesto da nauce ne mogu zbog ovakvih olosa jer nikada nisu adekvatno kaznjeni. Naravno dodje kontrolni prepisivanje na svakvi moguci nacin .Nema redovnog usmenog ispitivanja. Djaci ne rade zadatke na tabli,ne pisu sastave na casu osim napismenom i tada je inernet sastav ocenjen. Pravilno bi trebalo jedan do dva casa gradivo,sledeceg casa ispitivanje da se vidi koliko su naucili, sta im nije jasno. Ds bih imali dobro znanje u srednjoj moraju u osnovnoj mnogo vezbati, uciti, slusati i naravno pamtiti. I pritom treba imati dobrog predavaca da prenese svoje znanje govoreci a ne samo reci prepisite te zadatke, ili tu lekciju. Dodje srednja skola bezobrazni i nepismeni ne upisuju zanate jer imaju jake tate za prioritetno upisivanje u ekonomske,elektrotehnicke, medicinske, saobracajne,vojne, policijske skole. Oni koji imaju znanje moraju vecito da se bore i da strepe da li ce biti primljeni u skolu ili na poslu zasta zasluzuju.!!! Zog svega navedenog imamo ozbiljan problem sa znanjem i disciplinom ucenika!

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Biljana Lukić, novinarka

Danas su profesionalne dnevne novine kojima može da se veruje.