Pokret „Ne davimo Beograd“ saopštio je danas da je ova školska godina „još jedna propuštena šansa“ da se razreše „gorući problemi“ u obrazovanju Srbije, u koje je ubrojao „sramno niska ulaganja u prosvetu i visoku centralizovanost školskog sistema“.
Dodaje se i da je svima jasno, „osim Ministarstvu prosvete“, da će se i ova školska godina odvijati u nepovoljnoj epidemiološkoj situaciji koju „nadležne institucije dočekuju neadekvatno pripremljene“.
Naglašeno je da je propuštena šansu u protekle dve godine da se adresira „možda i najveći društveni problem koji je pandemija razgolitila“, a to je, kako je navedeno,
„isključenost iz obrazovnog sistema velikog broja dece iz društveno osetljivih grupa“.
Navodi se i da „pompezne najave o digitalizaciji škola“, nisu adekvatan odgovor na probleme hiljada dece koja „nemaju ni siguran dom iz kojeg bi mogla da uče na daljinu, a kamoli tehnička pomagala ili pristup internetu“.
Ukazano je i da se te „pompezne najave“ dešavaju dok mnoge škole „nemaju ni uslovne toalete“.
„Kako bi prikrili sopstveno licemerje i nesposobnost, Ministarstvo prosvete sve probleme gura pod tepih uvođenjem ‘inovacija’ kao što su intoniranje himne na početku školske godine“, navodi se u saopštenju.
Dodaje se da je i taj potez „jasno pokazao da su škole tehnički neosposobljene“, dok su u „inovacije“ resornog ministarstva ubrojane i najave strože državne kontrole sadržaja „nacionalno važnih“ predmeta.
„Ne davimo Beograd“ je pozvao građane na zajednički rad, kako je naveo, na pravednijem, inkluzivnijem i modernijem sistemu obrazovanja koje „mora biti stub društva, a ne poligon za dobijanje političkih poena“.
Dodaje se da je to moguće postići, zajedno sa nastavnicima „koji rade najvažniji posao i grade budućnost zemlje“ dok se Ministarstvo prosvete „ponaša kao da su nastavnici nebitni“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.