Zamenik predsednika opštine Pirot Branislav Kostić kaže za „Danas“ da se nedavno u Regionalnoj privrednoj komori u Nišu razgovaralo o izgradnji autoputa Niš – Dimitrovgrad. Prema njegovim rečima, trasa ovog autoputa podeljena je na četiri etape. Prva etapa je od Niša preko Ploča do Crvene Reke, druga od Crvene Reke do Bele Palanke, treća od Bele Palanke preko Ponora, seče magistralni put Pirot – Babušnica i spušta se u pirotsku kotlinu kod Velikog Jovanovca, a četvrta trasa je od Jovanovca do Dimitrovgrada, zaobilazi Dimitrovgrad sa severoistočne strane i tu će se graditi dva tunela u dužini od dva kilometra i završava se na granici sa Bugarskom.

Zamenik predsednika opštine Pirot Branislav Kostić kaže za „Danas“ da se nedavno u Regionalnoj privrednoj komori u Nišu razgovaralo o izgradnji autoputa Niš – Dimitrovgrad. Prema njegovim rečima, trasa ovog autoputa podeljena je na četiri etape. Prva etapa je od Niša preko Ploča do Crvene Reke, druga od Crvene Reke do Bele Palanke, treća od Bele Palanke preko Ponora, seče magistralni put Pirot – Babušnica i spušta se u pirotsku kotlinu kod Velikog Jovanovca, a četvrta trasa je od Jovanovca do Dimitrovgrada, zaobilazi Dimitrovgrad sa severoistočne strane i tu će se graditi dva tunela u dužini od dva kilometra i završava se na granici sa Bugarskom.
– Cena izgradnje autoputa po kilometru varira u zavisnosti od konfiguracije terena i najniža je 4,6 miliona evra po kilometru u pirotskoj kotlini do Dimitrovgrada, a najviša je na delu puta kod Ploča – 8,2 miliona evra po kilometru. Prosečna cena je 6,2 miliona evra po kilometru. Ukupna cena za 83,6 kilometara autoputa je 565 miliona evra. Krak Dimitrovgrad – Niš praktično je završetak Koridora 10. Mislim da su naši stručnjaci najzad shvatili svu ozbiljnost izgradnje ovog Koridora jer se na granici između Bugarske i Rumunije gradi veliki most. To znači da će oni premostiti Dunav i krenuti u izgradnju Koridora 4 koji bi praktično zaobilazio našu zemlju. Zato je vrlo bitno da se što pre krene u izgradnju završnog kraka Koridora 10 kako ne bismo ostali bez međunarodnog saobraćaja na našim autoputevima – kaže Branislav Kostić.
Još se, međutim, ne zna kada će početi izgradnja ove važne međunarodne saobračajnice od Niša do Dimitrovgrada, koja je od strateškog značaja za ceo ovaj region.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari