Da li će iznos mesečne naknade koju će stanari zgrade morati da plaćaju profesionalnom upravniku zgrade biti isti na teritoriji celog Beograda ili će ga propisivati svaka opština za sebe, ostaje otvoreno pitanje na koje ni Grad ni resorno Ministarstvo nisu dali jasan odgovor.
Iz Ministarstva građrevinarstva, naime, za Danas navode da će “iznos mesečne naknade za upravljanje u slučaju prinudno postavljenog profesionalnog upravnika, utvrđivati svaka jedinica lokalne samouprave svojom odlukom” te da će ove troškove formirati u u zavisnosti od prosečne neto zarade.
Ipak, na pitanje da li se u smislu ovih propisa Grad Beograd tretira kao jedna jedinica lokalne samouprave ili će ipak biti podeljen po opštinama, nisu odgovorili.
S obzirom da je posao upisa stambenih zajednica u registar, što je preduslov za uvođenje prinudne uprave, poveren svakoj opštini ponaosob, opravdana je sumnja da će opštine posebno voditi ove poslove, te da će svaka za sebe propisivati platu za prinudnog upravnika.
Ni predstavnici Grada nisu nam odgovorili na ovo pitanje.
Dobra vest je to što će stanari, ako nisu zadovoljni dodeljenim prinudnim upravnikom moći da traže drugog, bez ikakvih ograničenja.
“Ukoliko Stambena zajednica u nekom slučaju nije zadovoljna radom profesionalnog upravnika ona može da traži drugo licencirano lice ili da sklopi ugovor sa drugim organizatorom profesionalnog upravljanja i to može da učini bez ikakvih zakonskih ograničenja” naveli su iz Ministrastva, ali to svakako neće uticati na iznos koji će plaćati za ove usluge.
Iz Ministarstva objašnjavaju da će “iznos naknade biti isti na nivou lokalne samouprave za sve stambene zajednice koje budu imale prinudnu upravu”.
Oni napominju i da prinudna uprava prestaje kada stambene zajednuica donese odluku o izboru upravnika iz redova članova skupštine stambene zajednice, tako da mogu da izbegnu usluge upravnika i dodatne troškove za kućni budžet.
Stanari imaju rok da registruju svoje stambene zajednice do kraja godine i odrede im upravnike. Ako, pak, ne mogu da se dogovore ko će vršiti taj posao mogu da zatraže prinudnog upravnika. On će biti dužan da prima prijave koje se tiču kvarova u zgradi ili nepoštovanje dnevnog reda, i to svakog dana u periodu od 00 do 24 časova, a pored toga vodiće evidenciju o stanarima i vlasnicima stanova.
Plata “direktorska” – oko 55.000 dinara
Zakon o stanovanju predviđa da zgrada bude pravno lice, odnosno kao prava firma a profesionalni upravnik biće „direktor firme“, pa će, u skladu sa zakonom, raspolagati sredstvima sa računa stambene zajednice. Kako je ranije najavila pomoćnica ministarke građevinarstva, Jovanka Atanacković, očekuje se da će plata upravnika biti oko 55.000 dinara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.